Direktlänk till inlägg 29 juni 2011

Frihetsgudinnan

Av Camilla Edlund - 29 juni 2011 01:19

I dag blev det en tur med färjan över till Staten Island så att vi kunde titta på frihetsgudinnan. Ja, vad ska man säga. Hon såg mindre ut än vad jag trott men å andra sidan var vi ju aldrig riktigt nära heller. Vi åkte förbi ön och tittade på den låååånga kön och konstaterade att vi inte skulle vilja åka dit heller. Vi har köat nog.


Efter den lilla turen åkte vi upp till Chinatown och tittade på alla gatustånd. Det var som att vara tillbaka i Thailand igen. Vi strosade sedan upp till Littel Italy och satte oss på en restaurang där. Servicen var usel och maten jag beställde var inte så bra. De fick knappt någon dricks alls men jag la dit lite i alla fall för att inte dra på mig någon italiensk förbannelse.


Någonstans mellan Littel Italy och Chinatown så hittade vi ett massageställe. Sara ville ha massage och jag tog en jag också trots att jag inte gillar när folk rör vid mig. När man klev upp efter den massagen så kände man sig alldeles yr i huvudet.


Sara har fortsatt att shoppa som en besatt. Jag blir snålare och snålare för varje dag. Jag har knappt köpt någonting alls till mig själv. Har inte hittat något speciellt jag vill ha. Jo, en sak har jag köpt till mig själv och det var ett objektiv till kameran + ett UV-filter. Det var inte precis billigare än i Sverige men det var något jag ville ha och det passade bra att köpa den just nu.


I morgon är sista hela dagen vi har kvar. Då ska vi bara göra lite random saker. Tror vi. Nu har vi ju gjort och sett allt i stort sett som New York har att erbjuda. Eller har vi glömt något? Vi träffade en svensk familj på Staten Island färjan och de rekommenderade att gå på en musikal som typ Mamma mia, men jag vet inte. Jag äör ingen musikalmänniska. Då går jag hellre på stand up comedy.



 
 
kurd

kurd

29 juni 2011 02:33

Hej söt blogg ! :D ska vi följa varandra på bloglovin?:)<3

http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Edlund - 26 juni 2013 01:26

Hej alla!½ Här kommer en hälsning från Manhattan New York. Ulf och jag är ääääntligen framme nu efter en låååång resa. Vi har åkt med AirBerlin och det är inte utan att man önskade att man kunde ett ord på tyska, eller två. Man kände sig rätt borta n...

Av Camilla Edlund - 13 april 2012 18:35

Sista hela dagen i New York och vi hade inga planer på att shoppa något mer alls efter gårdagens katastrofshopping. Nu var det dags att åka ut till Hoboken och titta på den vars fel det var att vi inte hade någon dator att surfa med - Cake boss.   ...

Av Camilla Edlund - 13 april 2012 18:15

Det här var dagen då min dator kraschade. Inte en kul dag, kan man säga. Vi hade bokat en guidad tur på Ground Zero klockan halv fem på eftermiddagen så vi hade hela förmiddagen på oss. Eftersom det inte var någon brådska så tänkte jag kolla in var "...

Av Camilla Edlund - 9 april 2012 03:29

Röd dag i dag och några affärer är stängda. Oturligt nog var Macy's en av dem. Tyvärr visste vi inte det i morse när vi glatt gick ut i morse. Vi hade ingen plan utan gick bara dit näsan pekade. Nu råkade det bli så att näsan pekade mot Macy's och vi...

Av Camilla Edlund - 8 april 2012 13:59

Vilken dag det här har varit. Vi har sett hur mycket som helst och dagen gick jättefort. På morgonen åkte vi sightseeingbåt. Det var en positiv överrraskning måste jag säga. Guiden var rolig och kul att lyssna på när han pekade ut alla landmärken. Vi...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards