Alla inlägg under april 2008

Av Camilla Edlund - 30 april 2008 19:22

Jag tog Joakim till Vårdcentralen i morse. Jag trodde han hade halsfluss, men när de kollade ner i halsen och sa "jaha ja" så förstod jag att det kunde vara något lite mer avancerat. Doktor konstaterade att det nog mest troligt är körtlefeber och tog en massa prover på det och skickade iväg. Vi har inte fått svar än så det är ju inte säkert men det var troligtvis så.


I morgon klockan tio är det hoppträning. Kul.

Av Camilla Edlund - 29 april 2008 07:22

I dag vid halv fyra kom hovslagaren så nu är Berta nyskodd och fin. Jag åkte och tog in hästarna vid halv nio på kvällen. Annars så var det bara lugnt.


Joakim är fortfarnade sjuk. Han har ont i halsen och har 39,8 i feber. I går kväll hade han 40,2. Dessutom har han spytt flera gånger. Inte så kul. Han får ju inte behålla någon vätska. Kanske man ska ringa till vårdcentralen i morgon. Jag gav honom i alla fall dextrosol som jag har här hemma så han får i sig någon energi.


Sara har fått tid för operation på måndag.

Av Camilla Edlund - 28 april 2008 21:43

Efter som det gick så pissigt dåligt för mig att rida i går så tog veronica och gjorde ett försök i dag. Det hade gått ganska bra även om Berta varit lite tjurig. Hon hade ridit ut till Skillingen och tillbaka och travat ganska mycket. Nu är hon förhoppningsvis ganska avrastad.


Joakim är sjuk. Toksjuk. Han hade ju ögonfluss i slutet på förra veckan och nu så har han fått feber (39,2 när vi kollade men det har nog varit högre emellanåt). Det började på lördag natt, så han sov hela söndagen och nu hela dagen i dag. Vi andra får passa upp på honom och ge honom något att dricka när han knackar i väggen. Stackarn. Jag bävar dock för framtiden för varje sjukdom Joakim har dragit in i huset har jag drabbats av en vecka senare.

Av Camilla Edlund - 27 april 2008 19:56

Man brukar ju säga att det är ett steg framåt och två steg bak. Och det är precis vad Berta och jag gjort idag. Vi har backat nästan en kilometer, bokstavligt talat. Jag skojar inte.


Berta är pigg. Tokpigg och jag har inte haft möjlighet att rida av henne energin. Jag kan knappast skylla på hästen, det är ju underlaget och denna veckas stress som gjort att hon samlat på sig en hel del.

I dag skulle jag rida efter vägen och försöka trava så mycket jag bara kunde. Det gick inte. Berta var så pigg så hon blev jättespänd. Det gick inte att rida framåt. Det var bara stopp. Jag backade hela vägen bort till sommarlägdan från postlådorna. Väl där fick jag ut henne på lägdan och plumsade runt i den ganska djupa snön som fortfarande ligger där. Där fick hon plumsa på till hon slappnade av. Sedan skulle jag ut efter vägen igen och jag tänkte att jag kanske kunde rida mot Ulla och Gillis istället eftersom hon bara vägrade att ta ett enda steg framåt bort mot Thomas.

Sagt och gjort. Berta kröp efter vägen bort till huset och postlådorna och en liten bit till - sedan var det stopp. Det blev till att backa hela vägen nedför backen och över bron. Sedan kröp/skuttade vi upp till Gillis hus och så vände jag där. Tyvärr var det två katter och ett rådjur på lägdan så jag kunde inte trava uppför den backen heller. Sedan gick vi hem - läs ålade oss hem. Jag var sååå IRRITERAD så jag nästan dog, men jag kunde ju inte vara arg på Berta. Det blir det inte ett dugg bättre av. Då blir hon bara ännu mer uppjagad.

Av Camilla Edlund - 26 april 2008 17:55

Nu ni så blir det inte så darriga filmer OCH jag kan filma mig själv om jag vill! Kul!


Red ut en kort sväng efter vägen. Det blev en aning kortare och stressigare än vad jag räknat med då Sara ringde från stan typ tio över tre och ville bli hämtad. Då hade jag ridit i kanske en kvart/tjugo minuter så det blev inte mycket.

Det går inte att rida på Gillis lägda. Det är för blött. Nu är det fram och tillbaka efter vägen som gäller. Tur att Berta ska iväg till veckan och träna. Nu är hon laddad.

Av Camilla Edlund - 26 april 2008 17:48

Varför hamnar alltid all hästsport på så knäppa tv-tider? Man hinner endera inte se det eller så är det så sent att man sitter med ögonlocken på halvstång med tanke på att man varit uppe med tuppen för att släppa ut hästarna i hagen. Grr... nu missade jag sändningen i dag igen som var klockan 16:05 och jag måste vänta till 22:00 eller vad det var till nästa gång.


Jag trodde att de hade sändningarna på svts hemsida men där har de mest korta klipp och intervjuer.... men, men det är ju bättre än ingenting.


Länk till svt http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=37591 

Av Camilla Edlund - 26 april 2008 08:44

Jag åkte och släppte ut hästarna halv sju i morse. Det blev tidigt så här på lördagsmorgonen eftersom Sara ska på EU-förarbeviskurs och jag måste ju hinna duscha och äta frukost också.


Förhoppningsvis hinner jag rida i eftermiddag eller på kvällen. Jag bara MÅSTE rida eftersom Berta ska på hoppkurs den 1 maj i Stensätter så hon behöver få röra på sig innan så det inte blir så jobbigt på själva kursdagen. Vad jag minns så krävs det en del kondition på de där kurserna som de håller i Stensätt. Var man ska rida och få upp den där konditionen är ju ett annat problem. Jag tog och läste min gamla dagbok som jag skrev när jag hade Mango och det visade sig att vid den här tiden förra året så red vi på Ulla och Gillis lägda för den var ganska torr. Jag får gå dit och kolla hållbarheten på den lägdan.


Av Camilla Edlund - 25 april 2008 19:23

Nu är det äntligen fredag. Denna vecka har varit lååång. Joakim har fått ögonfluss och går runt och driver en till vansinne. Han har såååå tråkigt. Just nu vill han att hela familjen ska spela monopol eller kort. Eftersom ögonfluss smittar så har han inte varit med några kompisar på flera dagar.


Jag skulle rida i dag men det sket sig. Sara ringde och ville att vi skulle åka in och shoppa på eftermiddagen. Jag var inte så sugen på det men eftersom hon bad snällt så... Vi var där till kvart i sex så vi var hemma igen strax efter sex, men då var min höft helt slut efter allt gående. Det hade varit omöjligt att rida.


Jag släppte i alla fall in hästarna och nattade dem efter sju.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards