Alla inlägg under juni 2009

Av Camilla Edlund - 30 juni 2009 10:37

Nu har mina tre månaders vårdgaranti snart gått ut. Blir intressant att se om jag får en kallelse snart eller. Det blir väl typ sista dagen innan den där garantin slår in. Undra förresten vad garantin går ut på? Får man ersättning sedan eller?

Aj

Av Camilla Edlund - 29 juni 2009 20:35

Nej, det har blivit alldeles för mycket nu. I dag har jag legat mest hela dagen och haft skitont och svårt att röra mig. Var ut till hästarna på förmiddagen och vid femtiden. De hade det bra. I morgon ska det bli lite mer molnigt. Man får hoppas att de har rätt.

Av Camilla Edlund - 28 juni 2009 07:03

På förmiddagen åkte jag ut till stallet och stängde en hage till hästarna med stolparna jag fixade dagen innan. Veronica kom hon också så vi hjälptes åt. Nu har hästarna en ny hage att gå i full med gräs.


På kvällen var det dags för en ny insats. Vi var och hämtade två transporter med hö som vi fått gratis av en travgubbe i närheten.  Han skulle ta in nytt hö och ville bli av med det gamla. Fjolårshö duger åt oss och gratis är ju alltid bra. Veronica var och hämtade två släp i går också så nu har vi fyra hästsläp med hö i hölogen. Det blev ganska mycket.

Av Camilla Edlund - 27 juni 2009 22:30

Nu är taket på friggan uppe. Det tog en hel dag att fixa det. Ulf, Roine och jag har arbetat hela dagen ända till strax efter 17:00. Då kunde vi äntligen plocka undan maskinerna för dagen. Jag har kapat brädor med cirkelsågen och langat upp grejer till Ulf och Roine som var uppe på taket. Det var lite pyssel kan jag tala om. Tur man är van vid maskiner sedan vi byggde om stallet. Jag fick även backa släpvagnen med takplåt till bygget. Det gjorde jag med enkel elegans. Man är väl van sedan man backat med hästsläpet!


Pappa mår bra, men har en blödning under skinnet vid operationsärret. Det såg inte bra ut och såg ut att bli värre under dagen då vi var där. Hoppas att det inte blir något jäkelskap av det där.


På kvällen åkte jag ut och tittade till hästarna. Plockade även in lite stängselstolp från en hage som Veronica stängt tidigare i våras. Vi behöver de stolparna till att stänga ut en till hage nedanför huset. Det är ju snart dags för fölning och då är det väl bra om husfolket bara kan titta ut genom fönstret för att se om det är något på gång.

Av Camilla Edlund - 27 juni 2009 08:07

I dag kommer det att bli stekhett. Vad gör vi då? Jo, vi åker till Ullånger och lägger tak på friggeboden. Det låter ju som en bra idé. Visst? Solbränd kommer man nog att bli i alla fall.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards