Alla inlägg under juni 2009

Av Camilla Edlund - 11 juni 2009 06:49

Den officiella videon.

Av Camilla Edlund - 11 juni 2009 06:45

Då får man väl köra gamla godingar?

Av Camilla Edlund - 10 juni 2009 21:21

I dag hade Veronica ridit Berta igen. Hon hade ridit ut i söndags också, det har jag glömt att skriva. Då hade hon varit jättesnäll och lugn. I dag när hon red hade hon varit lite skvättig igen. Det är väl någon brunstperiod eller så. Då blir hon lite på tårna. Det kan vara jobbigt ibland men vissa gånger är hon som bäst när hon är lite på tårna. Då kan hon blåsa upp sig och gå som en värsta dressyrhäst.


Pappa spikar på och jobbar med friggeboden. Nu har han gjort väggar och innertak. Yttertaket ska på bara det slutar regna. Just nu är det bara plast som skyddar. Det är alltså bara yttertaket, innerväggarna och golvet kvar så går det att flytta in sedan. Oj, vad det går fort. Det blir alltså en semester i Ullånger till sommaren! Kul.

Av Camilla Edlund - 9 juni 2009 19:03

I dag har det stressats. På jobbet håller man på att avsluta terminen och eleverna är less. Svårt att göra något vettigt alls, så det blev mest städning och lite lekar. På eftermiddagen åkte jag in till stan för att hjälpa elevrådet betala några grejer. Med mig hade jag hela elevrådets handkassa på drygt 700:- i småpengar. Gick in på närmsta banken bredvid där jag parkerat som råkade vara Swebank. Väntade på min tur, och döm om min förvåning när jag inte fick växla pengarna! Klockan var efter 14:00 och då håller de inte på med kontanter samt att jag INTE var kund hos dem. Nähä... så om jag har ica-kort då får jag inte handla på Coop heller då eller vad? Så korkade regel. Då susade jag ner till Handelsbanken (långt att gå, tungt att bära) där jag faktiskt är kund och där fick jag växla in pengarna (till 4% kostnad). Där frågade de inte ens om jag var kund! Betydligt bättre service alltså!


Susade sedan runt på stan en liten stund innan jag for hem. Nu sitter jag här och ångrar allt susande. Jag skulle gått långsammare.


Tog in hästarna på kvällen. De stod och väntade vid grinden när jag kom. Myggen verkar elak nu. Båda hästarna ställde sig och vilade efter de kommit in. Såg trötta ut.

Av Camilla Edlund - 8 juni 2009 19:43

Nu är det sista veckan innan skolan slutar. Man skulle kunna tro att det ska vara lugnt då men det är det inte. Jag har galet mycket att göra. Nu är det så där att man är glad att man vet vad man heter själv och var man ställde bilen då man parkerade.


Veronica ska ta in hästarna i kväll. Eventuellt ska hennes kompis Kicki rida Berta lite. Får höra hur det gick sedan, men Berta är ju snäll så det ordnar sig nog.


Appropå att man har galet mycket att göra på skolan så är det inte mindre att fixa här hemma. Sara går ut nian på fredag och det är mycket som ska fixas. Hår ska fixas, klänning o skor, blommor, tårta och pynt. Ja, herregud vi har brännt mer än 2000:- bara för en dag. Jag minns Joakim när han gick ut. Det kostade inte mycket, men nu, när det är en tjej... oj, oj, oj. Och på själva avslutningsdagen ska jag hjälpa Sara blåsa och fixa håret på morgonen. Gäsp. För att inte tala om att man måste kanske piffa till sig själv lite.

Av Camilla Edlund - 6 juni 2009 18:16

Åkte ut till stallet vid åtta på morgonen och var med när Veronica red Berta. Vi lät henne hoppa lite. Först fem och halvan och sedan lite fristående hinder. Det var bara låga hinder och vi satsade på att rida kontrollerat och hoppa spänstigt. Jag lade ut utdragna markbommar före hindren så Berta skulle få bättre språngkurva. Det såg himla fint ut alltihop. Berta hoppade bra och det såg väldigt mycket lättare ut över hindren. Kul.


Åkte sedan på Byggmax och köpte lite grejer till friggeboden. Jag hade tagit hästtransporten och lastade den. Det var läskigt att köra den utan häst, helst som det blåste en del.

Sedan bar det av till Ullånger och lämna av grejerna. Passade även på att hälsa på morsan uppe på fjället. Hon hade bakat en jättegod sverigetårta. Den måste jag prova att baka någon gång.

Av Camilla Edlund - 5 juni 2009 20:00

Nej, det här var ingen rolig dag. Jobbet har varit gräsligt. Arga elever klagar på orättvisa betyg och jag står där och ska försöka få dem förstå att det är uppnåendemål och att man måste ha visat att man klarar av vissa saker. Tänk om de bara visste hur mycket man tänker på dem och känner för dem. Man skulle ju så gärna vilja att det skulle gå bra och man har gjort så gott man har kunnat. Det är lite jobbigt att man både ska hjälpa eleverna och bedöma dem. Det är som att en dressyrdomare bara skulle ha sina egna ridelever på tävling eller en fotbollstränare som ska döma en match där det egna laget spelar med. Det är klart det känns i hjärtat när man gör det. Förstår ni hur jag menar?


Efter jobbet åkte jag ut till stallet och red Berta. Lite nervös var jag över själva avstigningen men jag satte mig upp ändå. Vi red bort till Gillis lägda och red där. Berta var snäll och fin. Frustade mycket och när vi gick hem igen var hon nöjd. När jag kom till gårdsplanen så skyndade jag mig och svingade beneländet över bakvalvet. Det gick alltså rätt bra den här gången. Jag tordes inte prova att kliva av på andra sidan.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards