Alla inlägg under november 2009

Av Camilla Edlund - 30 november 2009 15:56

I dag tog Ulf och hjälpte mig av med plåstret. Nu syns ett  22cm långt ärr snett över höften. Det har läkt väldigt bra så det ser fint ut.


I morse var det snöblandat regn men det övergick till regn lite senare. Vid 13-tiden hade det slutat regna så då gick jag på min lilla promenad. Jag skulle vilja utöka promenaden och gå två per dag men jag känner att det inte är riktigt bra än. Benet blir darrigt och jag blir trött resten av dagen.


Fick följa med på Ica i dag också. Då gick ju tiden lite fortare i alla fall. Annars fortsatt tråkigt.


Jo, Ulf bjöd på fika i dag. En stubbe från fiket. Tack Ulf!

Av Camilla Edlund - 29 november 2009 09:49

Jag har fått bilder på Berta från Anna-Lena. Berta ser så fin ut så jag fick tårar i ögonen. Är det där min häst, funderar man ju? Laddar upp en bild här och resten på hemsidan. Det tar så mycket plats här annars. Fotografen är Anna-Lenas son Philip.   

Av Camilla Edlund - 28 november 2009 14:30

Hmmm... Sara har nog ingen svininfluensa. Hon sov i typ 5 timmar och klev sedan upp och var pigg och kry, men så kan ju Sara se helt döende ut när hon är riktigt trött. Hon hade nog varit uppe för länge i natt eller sovit för dåligt. Typiskt Sara för hon är en riktig nattuggla.


Annars så tränar jag vidare. Det känns bättre och bättre med benet för varje dag även om benet känns tungt.


I går tog jag ett glas vin på kvällen och tittade på tv. Skönt att kunna göra det nu när man inte äter så starka värktabletter längre. Det var i alla fall våldsamt vad tvprogrammen blir mycket bättre med alkohol i kroppen. Jag som tyckt att fredagar är ett riktig bottennapp. Tittar aldrig på Idol. Inte den svenska i alla fall. Detta för att deltagarna inte kan sjunga. Hur som helst. Nu tittade jag på Dobbidoo och Skavlan och tyckte att det var roligt. Ha ha ha. Jag skrattade åt Unni Drougge och Margot Wallström. Det var nog vinet.


Nästa vecka planerar Ulf och jag att åka på bio och titta på sista filmen i Milleniumserien. Det ska bli kul.



Av Camilla Edlund - 27 november 2009 10:07

Hm... Ja, man ska inte köra bil förrän efter 6 veckor efter operationen, eller till när man har full kontroll över sina ben. Jag tycker att jag har kontroll över mina ben och inte äter jag någon triangelmärkt medicin längre heller så...


Hur som helst. Jag har ändå inte tänkt köra bil på ett bra tag men i dag blev det akut. Sara blev hastigt sjuk på skolan så skolsköterskan ringde. Det var bara att åka ner och hämta hem henne. Joakim var som tur var hemma och skulle åka en senare buss till skolan så han körde bilen ner och jag körde den hem. Det gick bra. Kändes lite konstigt i benet i början när man körde i stadstrafik, men ute på E4:an gick det ju bra. Vi har ju automatväxlad bil så man behöver ju inte fippla med att växla och sådant.


Jag ska dock fortsätta att ta det lugnt tror jag. Ingen mening att ställa till det för sig. Men nu blev det ju en akut situation.


Sara gick direkt till sängen och la sig helt utslagen. Jag misstänker svininfluensa eftersom hon vägrade att vaccinera sig mot det när skolan erbjöd. Undra om jag ska vaccinera mig lite snabbt eller...

Av Camilla Edlund - 26 november 2009 17:39

Det blir väldigt dryga och långaa dagar när man är hemma och inte gör någonting. Jag försöker fylla dagarna med så mycket som jag kan men allt går ju så försvinnande fort. Hur många gånger kan man sitta och läsa tidningen vid frukost? Två gånger har jag upptäckt. Sedan blir det olidligt.

Efter frukost blir det sjukgymnastik. Om jag drar ut på det så går det på en kvart. Sedan går jag till datorn och surfar. Nej, jag är inte gjord för att bara gå hemma, det kan man konstatera.


Ulf gör ju sitt bästa för att hålla sig hemifrån så han ser man inte mycket av. Tur man har vuxna barn. Joakim var snäll nog att skjutsa mig på Ica så jag fick komma ut ur huset litegrann idag.



Av Camilla Edlund - 25 november 2009 15:13

Det känns konstigt att få sova hela natten. Jag vaknade strax före sju i dag och hade sovit hela natten i ett svep. En märklig känsla.


I dag har jag inte gjort mycket. Gick min lilla promenad till cubarinken och stötte på Veronica efter vägen. Vi småpratade lite om hästarna och ditten och datten. Det är mycket man ska tänka på. Nu måste jag ju börja fundera på när Berta ska komma tillbaka bland annat. Känns konstigt.  



Av Camilla Edlund - 24 november 2009 17:02

Nu har jag varit till vårdcentralen och fått såret omlagt. Jag har dessutom träffat arbetsterapeften. Det var en upplevelse. Nu förstår jag helt plötsligt varför jag inte blivit ditskickad av läkaren i Husum. Bilden klarnar. Det där var en upplevelse.


Vi har varit en tur in till stan också. Jag var in på Jysk och köpte två nya kuddar. Man måste ju alltid ha en kudde placerad mellan knäna när man sover och kuddarna vi haft har inte riktigt varit bra.

Dessutom köpte vi ett nytt tak till badrummet. Det var som att välja mellan pest eller kolera. Inget tak var snyggt. När jag sa att jag skulle vilja ha ett tak i typ frostat glas då himlade de med ögonen. Det blev alltså ett vanligt standardtak för våtrum.

Av Camilla Edlund - 24 november 2009 12:33

Dagens "att göra" lista är inte lång, men faktiskt längre än gårdagens. Det slog mig plötsligt i natt att ingen sa något hur jag ska sköta bandaget som jag har över såret. Kan det vara bra att ha samma plåster i flera dagar och tillslut veckor? Jag var tvungen att ringa ner till vårdcentralen och då fick jag tid att komma in och lägga om bandaget i dag klockan två. Det var inte nödvändigt sa de men det var bra att få någon som såg på det.

I övrigt så ska Ulf och jag susa ner till stan för att byta ut några saker vi köpt fel till nya badrummet. Vi ska dessutom titta om man hittar födelsedagspresenter till två stycken som fyller 18 år nu den här månaden. Vad man nu ska hitta på till dem?

Jag har inte gått ut på någon promenad i dag. Det duggregnar ute och så tänkte jag att det blir nog jobbigt om man ska åka till stan och gå runt där. Jag sparar alltså mina steg till dess. Går det bra att gå där så tar jag min promenad när jag kommer hem i stället.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards