Direktlänk till inlägg 30 juni 2011

Sista dagen

Av Camilla Edlund - 30 juni 2011 04:35

I dag är det den sista hela dagen vi är här i New York. Vi toppade resan med att Sara blev blåst på pengar av en försäljare. Det var ganska väntat men ändå överraskande. You got to love New York, var Saras kommentar och jag håller med.

Vi har verkligen upplevt allt New York har att erbjuda. Jag har blivit tutade på, svuren åt och blivit kallad "bitch" men å andra sidan har jag träffat supertrevliga amerikanare och New Yorkbor också. De flesta har varit väldigt snälla och tillmötesgående. De hjälper en gärna om man står och funderar med en karta i handen och de hälsar glatt när man kommer och ska köpa frukost. Vi var på bio i dag igen och där blev vi igenkända av en tjej i kassan. Hon hälsade glatt och tyckte att det var roligt att vi kom en gång till. Killen i närbutiken känner igen oss och de på fotobutiken där jag köpte mitt nya objektiv känner igen oss när vi kommer.


I dag var som sagt vår sista dag och vi hade inga planer alls. Vi gick bara lite random runt på stan och hamnade på K-mart. Vi gick in där främst för att hitta godis till Joakim men det visade sig att jag hittade några kläder jag ville ha. Jag köpte en jättefin lila klänning som jag kan ha på bröllopet jag är bjuden på nu i sommar.

Sara har fortsatt att handla på ett hårresande sätt. Herregud. Hon måste till varje pris göra av med alla pengar hon har som om de brinner i fickan. Hela sparkontot är länsat vid det här laget. Hon har haft tur som ett tok emellanåt också för det har varit rea lite överallt och hon har kommit över bra saker till bra priser. Eller så visar det sig att vi kommer hem och då finns samma grejer där hemma till ännu bättre priser.


I kväll har vi som sagt sett på bio igen. Vi såg en film som heter Bridesmaids. Vi skrattade gott några gånger när vi såg den. På vägen hem från bion kunde vi inte låta bli att prata om hur mycket vi kommer att sakna New York. Det är verkligen en toppenstad om man gillar höghus och stadspuls. Lite sunkigt bara att vi inte har kunnat gå ut på någon club. Det är åldersgräns 21 på nästan alla ställen här. Jag vet att det finns ställen som har en åldersgräns på 18 men de är så få så vi har inte lagt ner så mycket tid på att hitta till dem och jag gissar att 40+are som jag är ganska sällsynta på de ställena.


Ja, nu är det tack och hej och sedan åker vi som sagt hem igen. Vi har ingen biljett hem än (inrikes) så det blir spännande att se om vi tar oss ända hem eller inte.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Edlund - 26 juni 2013 01:26

Hej alla!½ Här kommer en hälsning från Manhattan New York. Ulf och jag är ääääntligen framme nu efter en låååång resa. Vi har åkt med AirBerlin och det är inte utan att man önskade att man kunde ett ord på tyska, eller två. Man kände sig rätt borta n...

Av Camilla Edlund - 13 april 2012 18:35

Sista hela dagen i New York och vi hade inga planer på att shoppa något mer alls efter gårdagens katastrofshopping. Nu var det dags att åka ut till Hoboken och titta på den vars fel det var att vi inte hade någon dator att surfa med - Cake boss.   ...

Av Camilla Edlund - 13 april 2012 18:15

Det här var dagen då min dator kraschade. Inte en kul dag, kan man säga. Vi hade bokat en guidad tur på Ground Zero klockan halv fem på eftermiddagen så vi hade hela förmiddagen på oss. Eftersom det inte var någon brådska så tänkte jag kolla in var "...

Av Camilla Edlund - 9 april 2012 03:29

Röd dag i dag och några affärer är stängda. Oturligt nog var Macy's en av dem. Tyvärr visste vi inte det i morse när vi glatt gick ut i morse. Vi hade ingen plan utan gick bara dit näsan pekade. Nu råkade det bli så att näsan pekade mot Macy's och vi...

Av Camilla Edlund - 8 april 2012 13:59

Vilken dag det här har varit. Vi har sett hur mycket som helst och dagen gick jättefort. På morgonen åkte vi sightseeingbåt. Det var en positiv överrraskning måste jag säga. Guiden var rolig och kul att lyssna på när han pekade ut alla landmärken. Vi...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards