Alla inlägg under augusti 2007

Av Camilla Edlund - 31 augusti 2007 09:31

Det var tomt i huset idag när jag kom hem. Ulf jobbade och Sara och Joakim hade åkt till Barnens dag nere i stan. Först tanken är - vilken lyx med ett tomt hus! men sen blir det bara tråkigt. Jag åkte ner till affären och köpte vegetariska vårrullar och passade på att äta det när jag ändå var ensam. Gud vad gott!
Sedan åkte jag ner till stan vid halv tio och gick där och kontrollerade mina ungdomar så de inte spårade ur. Men de skötte sig bra så det var lugnt. Det var roligt att gå runt på festplatsen för de var många från Björnaskolan där och alla kom fram och hälsade och var så glada.
Det var väl otur för arrangörerna att det var så kallt, men tur för mig. Både Sara och Joakim frös så vi åkte hem vid halv tolv. Det var nog fler som frös för det var inte så många ungdomar på festplatsen (men desto fler runt om i trappuppgångar, på bussplatsen och i buskarna). Polisen hade fullt upp såg jag. Man undrar bara var alla Husumföräldrar var - jag stötte på en enda.

Av Camilla Edlund - 30 augusti 2007 19:44

Idag stod det styrketräning på schemat. Fy fanken vad det är tråkigt! Man får ju nästan något fel när man står där bland allt järnskrot. Nej, tacka vet jag alla sysslor som finns i ett stall. Där händer det ju i alla fall någonting och det finns en början och ett slut. I styrketräning finns bara ett oändligt antal repetioner innan man sedan går vidare till nästa maskin.
Jag pratade med Veronica idag. Hon hade följt med Kurt och Engla upp till Umeå när de tog med Ayla upp till Veterinärkliniken i Umeå. De skulle kolla om det var en senskada på ett ben, men det var det som tur var inte.
Jag känner mig helt off när jag sitter här hemma och inte åker ut till stallet. Men det finns liksom inget som drar och jag är jättetrött när jag kommer hem så det blir inte att jag åker ut. Men jag ska försöka åka ut till stallet till helgen. Troligtvis lördag. Kanske fredag. Jag ska skjutsa mina tonåringar till barnens dag på fredag och jag vet inte hur tidigt de vill vara där.
Är det bra väder på lördag kan man måla våra nya fina hinder och kanske att jag lånar en häst och rider ut.

Av Camilla Edlund - 29 augusti 2007 19:59

Idag har det inte hänt något speciellt. Jag tog en liten sovmorgon innan jag åkte på jobbet eftersom jag har min första lektion vid kvart i ett. På kvällen gick jag en runda runt Husum och passade på att passera IP där min arbetskamrat var och tittade på när hennes dotter spelade fotboll.
Det var ganska skönt att gå ut och gå. Det var lite kyligt men det var bara uppfriskande.

Av Camilla Edlund - 28 augusti 2007 18:49

Jag har funderat länge på att ändra om min dagbok så att det blir en blogg och därmed lättare att uppdatera. Jag har hittat den här platsen på bloggagratis och det verkar vara en bra plats. Hoppas att fler följer mitt exempel och lägger upp en egen blogg. Jag kan gärna länka från min hemsida så att det blir lätt att gå in och läsa.

Idag skulle vi ha varit ute hela dagen och arbetat med värdegrund men det dåliga vädret gjorde att vi var inne i stället.
Jag har lite ont i ryggen idag. Kan vara att jag ansträngde mig så mycket att sitta korrekt på ridlektionen eller så har jag rätt och slätt bara träningsvärk för att jag försökte sitta bättre. Jag ska ut och gå nu igen så jag får se hur det blir när musklerna blir varma.

Av Camilla Edlund - 27 augusti 2007 18:48

Åh, herregud. Idag var det lektionsridning på ÖOR. Jag fick en häst som heter Raiman och han var trevlig att rida. Han var lite framåt (för att vara en lektionshäst). Vi fick rida serpentiner, skänkelvikning och något som hette något med någon bakdel eller vad det var. Det var ganska roligt. Det var sitsträning mest från början men hon slutade aldrig tjata om att räta upp sig och komma ner i sadeln. Till vår hjälp har vi ju speglar som man kan titta i. Det var en chock att se sig själv. Jag ser ut som en gammal intorkad bratwurst - skrynklig och liksom uppstoppad. Det såg fruktansvärt ut. Istället för att titta på hur jag satt så satt jag och slätade ut kläderna och sådana rent utseendemässiga justeringar. Ridläraren tyckte i alla fall att det såg bättre ut den här gången. Stackaren måst ha fel på synen - jag ska rekommendera en bra optiker.

Av Camilla Edlund - 26 augusti 2007 18:46

Upp tidigt i morse och tittade på VM i Osaka.
På förmiddagen skulle jag skulle åka och hämta svärmor i Svedjeholmen så jag hade bestämt mig för att kombinera det med att titta på Norrlandsmästerskapen i dressyr. Innan jag åkte hemifrån tog jag ett beslut att jag skulle klippa luggen (själv) för den var så lång. Det var ett dåligt beslut, eller ett dåligt klipp kan man säga. Numera ser jag ut som en tecknad Japansk seriefigur. Hmmm.

 Det var i alla fall intressant att titta på dressyrtävlingarna. Den enda dressyr jag egentligen tittat på är de som är på Gidhundsjö och det var lite annat att titta på de som red idag.
 Sedan hämtade jag svärmor, åkte hem och sedan ut till Kasamark för att fortsätta på att bygga hinder. Nu har vi åtta hinderstöd och en mur som man kan hoppa över. Jag är i dagsläget jäkligt glad att jag inte har en häst för muren blev 80 cm hög och den såg skräckinjagande ut. Tänk om man blivit halvtvingad över den! Bilder på hindren kommer vid ett senare tillfälle.
 Jag ringde till Morgan och hörde hur Mango har det och han har det bra. Han är kung i hagen och styr och ställer över sin lilla flock. Det kändes bra att höra.
 Det är många som frågar om jag saknar Mango och det gör jag ju, men mest så saknar jag att ha häst. Det är roligt att ha ett litet projekt som man vill förbättra och putsa och göra en massa saker med. Mango gav mig en sorts utmaning men med en annan häst så skulle man kanske få en annan sorts utmaning med hur man lägger upp träningen och allt sådant.

Av Camilla Edlund - 25 augusti 2007 18:46

Idag fick jag hjälp av Ulf att göra i ordning en grind till vår hinderpark (som har varit väldigt spartansk). Den blev jättefin. Ser riktigt proffsig ut.

Av Camilla Edlund - 24 augusti 2007 18:46

Äntligen fredag.
 Fint väder ute. Man skulle kunna vara ute och göra något men jag tror jag går och lägger mig istället (klockan 15:37).

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards