Alla inlägg under augusti 2008

Av Camilla Edlund - 31 augusti 2008 18:18

Asgarv... jag har packat ner fel papper när jag åkte från jobbet i fredags. Jag har inte det som behöver rättas med mig. Ha ha ha...


Men, vänta här... då betyder det att jag måste sätta mig och rätta direkt när jag kommer till jobbet på måndagmorgon. Buhääähää

Av Camilla Edlund - 31 augusti 2008 16:25

Jag har en massa rättning att göra. Nu ... redan efter första veckan...

För att fördriva tiden och göra allt annat än att rätta så satt jag och kollade gamla blogginlägg. Det snöade 12 oktober i fjol. Året före det så snöade det den 22 oktober. Tur att hovslagaren ska komma ungefär runt de veckorna.


Jag har bakat en rödvinbärskaka också. Stod och plockade lite rödvinbär nu på eftermiddagen.


Ja, just det ja.... rätta elevarbeten var det ju...snart. Ska bara kolla en annan sak på internet. På Youtube... Sen så blir det rättning.

Av Camilla Edlund - 31 augusti 2008 15:19

Det var min morgon att släppa ut hästarna så jag åkte dit strax före sex i morse. Det gick ganska fort på morgonen och jag kände mig pigg, så efter jag mockat undan tog jag tag i lite sysslor. Jag tog ner övertråden i vinterhagen eftersom den är så bred och är bara till besvär på vintern. Det fastnar en massa snö när det är blötsnö på den nämligen och det är lagom kul för då måste man gå runt hela hagen och skrapa bort det innan man kan släppa ut hästarna på morgonen. Har man bråttom så är varje minut dyrbar.

Eftersom jag inte är riktigt säker på hur vi ska göra med stolparna så satte jag bara upp en del av det nya repstängslet som jag köpt istället.

Hästarna går ju numera på lägdan nedanför vägen som vi stängde in igår så vi får väl se vilken dag man har tid att göra klart.

Vinterhagen är ändå långt ifrån klar då den inte blivit urmockad från förra vinterns skit ännu. Jag har mockat i stort sett hela övre halvan och runt huset samt halva vägen men det är så tungt när man lyfter bara skit så jag får så ont av det trots att jag försökt göra lite nu och då.

I dag tog jag istället och krattade ihop och lyfte bort en massa hö som har blivit utlagd till hästarna men som de inte ätit upp. Bara det var ganska tungt för det hade regnat på det. Bortskämda hästar som inte äter det man ger dem ;))

Jag åkte hem strax före åtta på morgonen igen och åt frukost. Kände mig nöjd med allt som jag fått gjort så tidigt på morgonen.


Mitt på dagen tog jag och red ut efter vägen på Berta. Det blev en toppentur måste jag säga. Det var superfint väder - varmt och skönt - och Berta var hur cool som helst. Hon var så trevlig att rida så. Vi travade och galopperade efter vägen och vi mötte inte en enda bil. Jag var väl ute cirka 40 minuter och det var en lämplig tur. Jag tror Berta var nöjd också när hon kom hem. Det såg ut som så i alla fall.

Av Camilla Edlund - 30 augusti 2008 19:52

Vad ska man säga. Det har varit soligt och hällregnat om vart annat. Himla konstigt.

På förmiddagen i dag åkte Ulf och jag in till stan och gjorde lite allehanda ärenden. Jag hade lite halvbråttom för jag skulle hem och hjälpa Veronica med att stänga ny hage. Tro ni inte att jag träffade hur många personer som helst som jag känner. Man måste ju  stanna och vara trevlig en stund, helst utan att snegla på klockan... Ovanpå allt så var Ulf sugen på att ta en fika. Han som nästan aldrig annars vill fika på stan utan vill hem fortast möjligt. Ja, hej å hå.. jag drog i mig en kaffe på två sekunder blankt  (nästan i alla fall).


Väl hemma susade jag ut till stallet och där hade Veronica nyss tvättat Amie. Berta behöver tvättas också och alla grejer var framplockade så jag tog Berta och ledde ut henne så jag kunde duscha henne. Det skulle jag inte gjort. Det blev lite livat i Amies box nämligen. Hon trodde kanske att Berta skulle iväg eller så. Det brukar ju vara så efter de blivit tvättade. Då åker vi oftast iväg på någon tävling eller träning. Amie gnäggade och sparkade bakut så det levde om. (Berta hade tydligen levt om när Amie blev tvättad också men då var ju inte där så det hade jag inte hört). Hästarnas gnäggningar gjorde i alla fall att Veronicas dotter Sanna vaknade så det var lite otur.

Då fick Sanna helt sonika följa med oss och plocka ner en hage och sätta upp en ny. Det tog två timmar ungefär med lite avbrott för hällregn. Då tog vi skydd i en lada så det gick ingen nöd på oss.


På kvällen tog jag och red ut på Berta efter vägen. Hon var så trevlig och mysig att rida på. Pigg och glad - redo för äventyr. Kul.

Av Camilla Edlund - 29 augusti 2008 17:24

Jag känner mig som ett utskitet päron. Helt slut. Det var bara att ta in hästarna på kvällen och sedan var det tack och godnatt. Jag hade superont i huvudet (vilket i och för sig bevisade att jag hade ett). Mina barn (ungdomar) var till barnens dag i stan men Ulf fick ta hand om allt det. Jag skulle ställa upp och skjutsa och sådant men det gick bara inte eftersom jag var sååå trött.

Av Camilla Edlund - 28 augusti 2008 20:40

Det har hällregnat i natt. Verkligen R E G N A T. På grund av detta så ställdes hoppträningen för Eva in naturligtvis. Jag skulle tro att banan blivit vattensjuk och mjuk av allt vatten så vi fick meddelande i dag att det inte blev något. Det kändes lite trist, men det är ju som det är. Vädret styr man inte över.


Det sken i alla fall upp på eftermiddagen så Veronica och jag tog hästarna och red en tur ut i skogen. Det känns tryggt att vara två nu så här på hösten. Det blev en riktigt bra tur på två pigga och glada hästar. Det var en del vatten i skogen också men inte värre än att vi kunde plaska oss igenom alla vattenpölar som bildats. När vi red hem började det bli skumt ute. Snart är vi tillbaka till tiderna då det är svårt (mörkt) att rida på kvällarna.

Av Camilla Edlund - 27 augusti 2008 06:44

Grannarna borta vid stallet höll på att såga ner några träd bakom deras hus. Det kunde hästarna höra men de kunde inte se det så det var lite livat i hagen när jag skulle ta in dem. Berta stegrade sig och sparkade bakut om vart annat och såg pigg ut. Amie såg allmänt uppjagad ut och väldigt pigg.


När jag så skulle rida ut med Berta så var det som att sitta på en häst som ätit raketbränsle. Det var som vi hade en enkelbiljett till månen och hon var startberedd. Herregud.

Men jag satsade friskt och red järnet efter vägen. Är hon pigg så får hon jobba. Det är den enkla lösningen (något svår att genomföra ibland). Det var trav och galopp så mycket jag kunde så när jag tillslut red hem till stallet så var hon ganska svettig. Det svåra är naturligtvis att hon är ganska sprättig när hon är så här på gång och det är inte alldelses enkelt att hålla igång traven när hon hela tiden ska vakta vad som finns runtomkring så jag fick smacka och sparka på henne för att få någon fart.  Men när det blir lite mer fart så hinner hon inte se allt heller så det löser sig ganska bra.


I morgon är det träning i Landsjö. Om det inte blir inställt på grund av regn. Det ska nämligen regna ganska mycket.

Av Camilla Edlund - 26 augusti 2008 20:53

Oj, nu har man åter igen blivit uppslukad av arbete. Man äter, sover och drömmer  arbete. Det är mycket som ska fixas så här i uppstarten och tiden bara susar förbi.

I dag hade jag glömt mobilen hemma på laddning så jag var lite ängslig hela dagen att jag skulle missa någon tid. Jag har nämligen helt slutat att använda klockarmband utan går helt bara på mobilklockan.


Jag åkte bara och tog in hästarna ikväll. Berta har ju blivit riden fyra dagar på raken så hon kan behöva en vilodag. Pysslade på lite i stallet och fyllde på vatten och höpåsar och lite sådant.

Appropå hö så har vi blivit smärtsamt medveten om att det är ett dåligt höår i år. Höbonden vi alltid brukar köpa torrhö av meddelade att han inte har så det räcker till oss i år så det är bara att söka på annat ställe. Nu blir det till att jaga hö. Vi som trodde att allt sådant var klart.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards