Alla inlägg den 5 augusti 2008

Av Camilla Edlund - 5 augusti 2008 20:08

I dag blev det en tur till staden på morgonen. Vi hade lite skräp som skulle på tippen och Sara och jag skulle shoppa lite. Dessutom skulle vi köpa nya toalettsitsar eftersom de vi nyss köpt (för ett år sedan) har gått sönder. Jag ville ha toalettsitsar i trä men böjde mig för Ulfs önskan om att få sitsar som är "stängningsdämpade". Alltså när man fäller ner locket så slår den inte bara igen utan åker stillsamt ner. Inte vet jag om jag förklarar dåligt, men så är det i alla fall.


På kvällen åkte jag ut till stallet och Veronica och jag tog varsinn häst och gav oss ut och red. Vi hade ställt upp lite hinder, bland annat ett litet kryss och fem och en halvan. Vi värmde upp och sedan hoppade vi krysset några gånger. Amie fick hoppa det ett par gånger också och det såg så rytmiskt och fint ut så. Jag och Berta hoppade över krysset också både i trav och galopp och det kändes mjukt och bra. Hon är snäll mot mig när vi hoppar min lilla Berta.


Sedan klev jag av Berta och Veronica klev upp och hoppade fem och en halvan med Berta. I början försökte Berta hoppa hindren med fart i stället för med spänst och teknik så då rev hon men sedan gick det bättre. Då förstod hon hur hon skulle använda bakbenen bättre. Då blev det lite höjd på hoppen också så jag höjde hindret upp till 80-90cm och det hoppade hon över som bara hejsan. hej å hå bara. När allt stämde och det såg bra ut så gav vi oss och gick in. Det blev en liten lämplig ridtur.


Av Camilla Edlund - 5 augusti 2008 08:37

Den här lägger jag in bara för att den är så himla rolig.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards