Alla inlägg den 8 augusti 2008

Av Camilla Edlund - 8 augusti 2008 08:43

I dag har jag varit i stallet och gjort om vinterhagen lite. Vi hade lite problem med snöras från ladugårdstaket och sånt där förra vintern så då var vi tvungna att dra om tråden så den inte hamnar under snön igen.


På eftermiddagen åkte jag och Sara till stan. Jag skulle shoppa lite nödvändigheter till mig själv (glucosamin) och när vi gick där på stan så bestämde sig Sara för att bleka håret så vi köpte blekmedel till henne också.


När jag kom hem så åkte jag ut till Berta och red lite på lägdan. Det blev inte så avancerad ridning. Jag joggade henne lite lätt, böjde igenom henne på volt och i serpentinbågar och gjorde några framdelsvändningar innan vi sedan gick in. Jag städade därefter lite i stallet och ställde i ordning en diskbänk som vi ska ha under fönstren. Det blev jättefint.


När jag kom hem hjälpte jag Sara att bleka håret. Hon har haft det färgat svart/brunt tidigare så det blev brun/orange/blond så här första blekningen. Men det hade vi räknat med. Man måste få bort färgen först. Tyvär hittade vi ingen avfärgning annars hade vi tagit det första gången. Vi får bleka en gång till en annan dag när håret fått vila lite.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards