Alla inlägg under april 2009

Av Camilla Edlund - 30 april 2009 19:03

Hu, ännu en dag med traditioner jag inte gillar något vidare. Det är bra att det är vår men måste man samlas runt en brasa och sjunga? Det var väl bara när man var tonåring sista april var kul och nu när man har tonåringar själv så är det mindre kul.

Vi bor ju så till att det passerar en del ungdomar här under kvällen så man vet ju hur det kommer att bli. Man har sett en del genom åren...


Jag var ut och tog in hästarna vid halv sju. Det var en härlig kväll och jag passade på att kratta undan lite hö. Jag gjorde bara lite men detta lilla krattande resulterade att jag knappt kunde gå sedan när jag kom hem. Åhhh.... jag blir så less. Detta får en att undra hur det ska gå sedan? Nog har jag mer än en gång snuddat vid tanken att sälja eller lämna ut Berta på foder. Även om jag absolut inte vill eftersom Berta är en toppenhäst.


Äh, det är kanske jag som är deppig. Jag får kämpa på med sjukgymnastiken och hoppas på lindring.

Av Camilla Edlund - 29 april 2009 20:46

Det blev en kort ritt på Gillis lägda idag med. Travade och galopperade i båda varven.


När jag var ute i hagen och fixade inför nästa dag såg jag att det rök ur högen som Veronica skottade ihop för någon vecka sedan. Kurt kom ut och tittade men sa att det inte var farligt. Ingen riktig brand alltså, men lite läskigt när det ryker i en hög så nära stallet.


Nu har jag grymt ont i halsen. Ska man bli sjuk lagom till sista april?

Av Camilla Edlund - 28 april 2009 06:43

Det var årsmöte med facket på kvällen. Det bjöds på tacobuffé och kaffe m kaka. Jag hade ganska trevligt även om jag blev trött som tusan.


Har varit och hämtat tapeterna som jag beställde. Nu har man äntligen tapeter att sätta upp även om det går himla segt med renoveringen av det där rummet. I tv program så går det på en dag eller två. Här hemma snackar vi en månad för att tapetsera. Suck.


Berta fick vila.

Av Camilla Edlund - 27 april 2009 20:17

Morr... i dag har jag haft en nära-döden-upplevelse. Var till sjukgymnasten och tränade en timme på eftermiddagen. Det var jobbigt som tusan. Han fick mig att töja och bända högerbenet i olika övningar. Jag ska rida i kväll, sa jag till honom och det tyckte han var toppen. Morr. Nu sitter jag här och är skitsur, för fy fanken vad jag har ont. Det var en pina att rida trots att Berta var jättesnäll. Hon var pigg och jag red på Gillis lägda lite och travade och galopperade lite (kändes som att sitta på en gunghäst i galoppen, hon var sååå fin) men fy faaaan vad det kändes. Jag tänkte kliva av och gå hem men jag vet ju hur ont jag får av att gå så det var bara att rida tillbaka till stallet och se glad ut. Jag tog mig nästan inte in från bilen in till huset sedan. Hmmm...


Nej, jag rider aldrig mer samma dag som jag har varit till sjukgymnasten. ALDRIG!


Frågade förresten sjukgymnasten varför det känns som att jag håller på att bryta lårbenshalsen när jag kör bil ibland (bara av att sitta och köra). Han sa att det är artrosen och att det blir värre och värre. Hans råd var att köpa en ny bil. Jo, men det var ju billigt. Förut gjorde det ont någon gång ibland att köra bil men nu är det flera gånger i veckan. Det är ju själva tusan också.


Ska ta ett hett bad nu. Ska försöka värma upp mina plågade leder.

Av Camilla Edlund - 26 april 2009 15:34

Så var det dags igen att hoppa. I dag skulle det vara Grand Prix-bana fast bra mycket lägre förstås. Berta var lite stel i dag men det tyckte inte Per var så konstigt eftersom hon hade arbetat så bra i går på markarbetsträningen. Lite träningsvärk hade hon nog.


Hoppningen gick bra i alla fall. Hon hoppade bra och trevligt. Per tyckte hon hoppade bra genom ryggen och att det bara var att fortsätta och utbilda henne vidare och ge henne mer rutin.


Vi åkte hem från ridhuset vid tolv-tiden efter att Veronica varit banpersonal för gruppen efter. Berta fick stå i en box som Anki var så snäll att låna ut. De är verkligen snälla och trevliga mot en där nere på ridskolan. Kul.


När vi kom hem ställde vi oss och packade en massa höpåsar inför nästa vecka. Nu är det slut med balar i hagen utan vi ska lägga ut påsar eftersom i hagen istället. Detta för att balarna brinner ihop så snabbt annars i värmen och dels för att då kan man försöka få ner matintaget hos de här stona som verkar äta mer än vad de behöver.


Här nedan kommer träningsfilmen som jag laddat upp på You tube. Den blev inte så lång så då kan man ju lägga upp den där.

Av Camilla Edlund - 25 april 2009 21:30

Så har vi varit på en Per-träning på ÖOR. Det gick jättebra. Veronica red bra och Berta skötte sig bra. Hon var lite less på övningarna bara efter att ha gjort dem ett par gånger, men annars såg det fint ut. Jag har lagt ut film från träningen på min hemsida.


Per gav både Berta och Veronica beröm. Han tyckte Berta hade en fin bakbensteknik och hade en bra galopp (även om hon inte är liksidig ännu).


Jag är sååå trött. Ska gå och lägga mig nu.

Av Camilla Edlund - 24 april 2009 20:57

Oj, vad trött jag är i dag. Det är tur att det är fredag för annars hade det blivit jobbigt.

Jag åkte ut till hästarna på kvällen. Om Berta var pigg skulle jag rida henne men hon såg ganska loj ut så då satsade jag på att packa höpåsar och sådant i stället. Tog dessutom hem all utrustning för att putsa upp den lite. I morgon ska vi nämligen på träning för Per Dahlgren på ÖOR.


I dag var det lönedax och jag hade lyckats få en lämplig löneförhöjning. Den tackar vi för. Den kom väldigt lämpligt dessutom eftersom vi hade en bensinräkning på 4600:-. Hej å hå.

Av Camilla Edlund - 23 april 2009 19:39

Oj... det blev lite annat än vad jag hade tänkt mig i dag. Det dök upp mycket extra som skulle göras på jobbet och det var dessutom stoppdatum på när vi skulle vara färdiga med omdömena om sjuorna så jag har fått ligga i. Jag har knappt ätit lunch idag, än mindre hunnit dricka kaffe.


Veronica har ridit Berta i dag efter vägen. Hon hade jobbat på bra så Berta var helsvettig efter ritten. Det är bra! Hon är ju så pigg nu Berta så hon hade till och med lyckas skada sig i hagen när hon brallade och sparkade bakut. Då hade hon råkat sparka sig själv. Det var inget allvarligt och hon var inte halt men det blödde ju.


Förutom att rida Berta har Veronica börjat ta reda på allt hösilage som hästarna har dragit runt på marken under vinterhalvåret. En hel del hö blir det och det är lika bra att ta reda på det eftersom det tinar fram. Annars har man en hel höbärgning framför sig lagom före midsommar.

Jag ska försöka gå där och kratta och ta undan lite eftersom nu. Jag MÅSTE ju försöka ta det lugnt och inte göra saker som jag inte tål. Det är lättare sagt än gjort för man får ju lätt för sig att man är stålkvinnan. Det är på nätterna man blir smärtsamt varse att så inte är fallet.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards