Alla inlägg under april 2009

Av Camilla Edlund - 4 april 2009 21:17

Tja, det var de här jag tog hem. Ganska konservativa men samtidigt så ska det ju vara i ett tv-rum så...

Av Camilla Edlund - 4 april 2009 18:11

I dag hade jag bestämt mig att nu MÅSTE jag till stan. Förra helgen blev det ju inget eftersom min syster kom på besök. Det som är tråkig med att åka till stan på helgen är att de flesta affärer stänger rätt tidigt - redan klockan två börjar de bomma igen - så man måste vara ute i god tid om man som jag har en trillion saker man ska göra.


Veronica och jag red ut efter vägen tidigt på morgonen. Jag var hur trött som helst och hade nog velat vara där en halvtimme tidigare men jag var så trött så jag orkade bara inte kliva upp då. Vi red i alla fall efter vägen mot Skillingen och tillbaka. Det gick bra och hästarna fick trava lite på raksträckorna.


Sedan susade jag hem och styrde upp Sara ur sängen. Jag var hemma klockan tio och klar att åka typ tjugo över. Då hade jag duschat och gjort mig klar. Sara tog typ en hel timme på sig så vi åkte inte iväg hemifrån förrän kvart över elva. Morr.


Jag började i alla fall på Harjus där jag kollade på tapeter. Tog med mig några tapetprover hem som jag kände mig ganska nöjd med, men Ulf gillar inte någon av dem så inte blev jag klokare av att ta med mig tapetproverna hem. Grrr... Man känner sig ganska ensam när man hela tiden ska ta alla inredningsbeslut själv. Får se vad Sara säger när hon kommer hem. Hon följde nämligen inte med utan gick med en kompis på stan.


Av Camilla Edlund - 3 april 2009 19:17

I dag har Berta blivit vaccinerad och skodd. Det var ju himla bra att det var gjort. Veronica fick dock tillbringa nästan hela dagen i stallet i väntan på veterinären som var tvungen att åka på något akut innan han kom till stallet.


I dag är det kallt och fuktigt ute vilket som märks på mig. Jag är stel som en pinne och kan knappt böja mig. Hoppas att det blir bättre väder i morgon, då Veronica och jag ska skritta ut efter vägen igen. Berta måste ta det lugnt efter vaccinationen men en lite skrittur efter vägen ska väl gå bra ändå. Hon blir ju så pigg om hon bara står i hagen och skrotar.


Jag berättade inte det i går men Ulf städade hela huset och tvättade all tvätt. Imponerande. Anledningen var att det skulle komma en fönsterförsäljare och titta på huset. Ulf vill nämligen byta fönster på huset i ställe för de gamla som vi har nu. Det blir ju säkert bra men jag vill ju fortfarande renovera. Som tur är så blir fönstret i badrummet något smalare än det vi har nu så då måste vi renovera för att annars blir det ju en glipa i väggen rakt ut. Hallelulja. Nu ska jag bara bestämma kakel och sådant antar jag. Det är det värsta man kan ge sig på att välja för det är så definitivt. Det går inte att kakla om om två år om man inte är nöjd.

Det blev i alla fall affär med fönsterförsäljaren och vi blev typ 100 000kr fattigare. Ulf blev dock jätteglad och gjorde som han alltid gör när han gör affärer - han ringde typ alla han känner och talade om vad han just köpt. Jag är förvånad över att han inte sprang ut och berättade för grannarna också. Men roligast var det när Sara kom hem efter skolan i dag och Ulf började berätta allt om fönsterköp och produktdetaljer för Sara. Hon lyssnade förstås tålmodigt eftersom hon är van, men jag nästan dog av skratt (inombords). Ulf är rolig han.

Av Camilla Edlund - 2 april 2009 19:57

Berta var pigg i dag. Det bara lyyyyste ur ögonen på henne när vi hämtade in dem från hagen. Veronica och jag tog och skrittade hästarna efter vägen trots att Berta är utan sko. Det verkade gå bra och hon var inte besvärad av att vara skolös. Men hon var pigg att sitta på. Vi red bort mot Åsas ponnysar och träffade på han som äger stälelt. Fick av honom veta att Åsa ska flytta om någon månad. Då kommer huset att stå tomt igen.

Sedan red vi hem igen och gjorde kväll.


Vi hade tur med vädret. På yr.no hade de varnat för regn men inte såg vi till något. I stället lyste solen i all sin glans.


I morgon bitti kommer veterinären och vid tolv kommer hovslagaren.

Av Camilla Edlund - 1 april 2009 22:21

I dag har det varit mycket. Släppte ut hästarna på morgonen och fixade med lite grejer där. Veterinären ska komma någon dag framöver för att vaccinera Berta och om jag inte är där vill jag att passet ska ligga framme så det bara är att stämpla. Det var sagt att han eventuellt skulle komma förbi idag på morgonen men så blev det inte.

Onsdagar är hektiska på jobbet så jag har stått och gått hela dagen. Dagen slutade med ett utvecklingssamtal och sedan hem snabbt som attan för att  följa familjen på teater. Det var farsen "Pengarna eller livet" på Nolaskolan som vi skulle se. Det var typ vi och tre tusen pensionärer (lite överdrivet men...). Den var bra i alla fall och det skulle ha varit toppen ifall man inte suttit i närheten av den där tanten som alltid finns på alla ställen (bio, teater osv..) som alltid ska kommentera det som händer trots att man själv just ser det och sedan skrattade hon åt precis allt i evigheter. 

ha ha ha titta nu dricker de mer sprit ha ha ha och nu halkar han på mattan ha ha ha.... själv sitter man och ger tanten onda ögat - fast mentalt- man är för väluppfostrad för att göra det i verkligheten.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards