Direktlänk till inlägg 7 april 2012

Fredag

Av Camilla Edlund - 7 april 2012 00:07

I dag fredag har vi gjort ... en del. Konstigt nog vaknade jag klockan 6 på morgonen precis som vanligt. Jag tycker att det är jäkligt konstigt att jag vaknar samma tid trots att jag är i ett annat land med en annan tidzon. Hmm... Jag hann i alla fall duscha, äta och skypa med Ulf innan Joakim klev upp och vi gav oss iväg.


Jag hade bokat NY city sightseeing buss så vi skulle till Madame T för att hämta biljetterna. Och gissa vad - där var det kö. Nu minns jag hur mycket man stod i kö i den här staden. Det är liksom det man gör mest av allt. Ofta är det respektingivande kövakter där som skriker på en med jämna mellanrum och liksom gör att man inte våga göra något radikalt typ som att smita före.


Sedan gav vi oss iväg med turbussen. Det var en sådan där hop on- hop off buss. Vi hade en guide som berättade om alla byggnader som vi åkte förbi så det var ju bra. Däremot gjorde vi misstaget att hoppa av bussen och gå en sväng i Chinatown och Littel Italy. Det skulle vi aldrig ha gjort för när vi skulle kliva på en ny hop on-buss så skrek de på oss att det var fullt så vi fick kliva av igen. Sedan kom vi liksom aldrig på igen.


Vi gav upp och började gå. Sedan hamnade vi på en Levis affär och jag fyndade några jeans på rea. Joakim har åter igen shoppat och han fick med sig jeans han också.


Vi har även hunnit med Rockafella center och det var väl en...besvikelse? Kul att vara där men det var knepigt med affärer där. Vi var dock in på Nintendo store bara för kul. Vi skulle upp och titta på utsikten där på Top of the Rocks men det var 45 minuters väntetid så vi bokade en tid i morgon i stället och då skulle vi få gå före i kön. Hoppas att det fungerar. Less på att stå i kö nu redan.


Nu på eftermiddagen har vi varit på K-mart och handlat godis. Hittade efter mycket besvär "Salt water toffé". Jag gillar K-mart. Det är en trevlig och prisvärd affär, men kanske inget man åker till New York för men ändå...


I kväll ska vi gå på Comedy club. Hoppas att det blir bra.


Det är i alla fall skitmycket folk i New York nu eftersom det är påsk. Till veckan väntas en massa ungdomar och deras föräldrar invadera stan eftersom det är "spring break".




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Edlund - 26 juni 2013 01:26

Hej alla!½ Här kommer en hälsning från Manhattan New York. Ulf och jag är ääääntligen framme nu efter en låååång resa. Vi har åkt med AirBerlin och det är inte utan att man önskade att man kunde ett ord på tyska, eller två. Man kände sig rätt borta n...

Av Camilla Edlund - 13 april 2012 18:35

Sista hela dagen i New York och vi hade inga planer på att shoppa något mer alls efter gårdagens katastrofshopping. Nu var det dags att åka ut till Hoboken och titta på den vars fel det var att vi inte hade någon dator att surfa med - Cake boss.   ...

Av Camilla Edlund - 13 april 2012 18:15

Det här var dagen då min dator kraschade. Inte en kul dag, kan man säga. Vi hade bokat en guidad tur på Ground Zero klockan halv fem på eftermiddagen så vi hade hela förmiddagen på oss. Eftersom det inte var någon brådska så tänkte jag kolla in var "...

Av Camilla Edlund - 9 april 2012 03:29

Röd dag i dag och några affärer är stängda. Oturligt nog var Macy's en av dem. Tyvärr visste vi inte det i morse när vi glatt gick ut i morse. Vi hade ingen plan utan gick bara dit näsan pekade. Nu råkade det bli så att näsan pekade mot Macy's och vi...

Av Camilla Edlund - 8 april 2012 13:59

Vilken dag det här har varit. Vi har sett hur mycket som helst och dagen gick jättefort. På morgonen åkte vi sightseeingbåt. Det var en positiv överrraskning måste jag säga. Guiden var rolig och kul att lyssna på när han pekade ut alla landmärken. Vi...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards