Direktlänk till inlägg 13 april 2012

Hoboken

Av Camilla Edlund - 13 april 2012 18:35

Sista hela dagen i New York och vi hade inga planer på att shoppa något mer alls efter gårdagens katastrofshopping. Nu var det dags att åka ut till Hoboken och titta på den vars fel det var att vi inte hade någon dator att surfa med - Cake boss. 


Vi tog färjan över och gick mer eller mindre på vinst eller förlust ut på gatorna i New Jersey. Som tur var stoppade vi en mamma med barnvagn och frågade efter vägen. Hon var den gulligaste och trevligaste person vi kunde ha frågat för hon tog oss i släptåg några gator och pratade och visade vägen. Både Joakim och jag var så imponerad av henne sedan när hon gått. Snacka om trevlig. Sedan gick vi 14 "blocks" ner till stället där bageriet ligger. Vi stannade bara på Subway och åt mat på vägen innan vi var framme. Det stod mellan 50-100 människor i kö utanför så vi tog bara några kort där vi poserade framför byggnaden och sedan gick vi. Ingen mening att stå i kö där. 


Sedan gick vi till K-mart och jag köpte lite grejer där för att det är så billigt där. Jo, tjena. Det blev typ det dyraste inköpet jag gjort. Köpte en bikini som var jäkligt snygg men dyr. 


Sedan på eftermiddagen gick vi på bio igen. Vi visste inte vad vi skulle se så vi betalade bara och gick in på en som såg ut som en komedi och det visade sig att det var det. Vi såg filmen "21 Jump Street". En typ ungdomsfilm med lite slapstickhumor, men vi fick skratta gott i alla fall. Det härligaste med att gå på bio i USA är publiken. De lever sig in i det de ser och sitter och skrattar och buar och riktigt lever sig in i det som händer karaktärerna. Jag vet att jag skrivit om det förut men det är ändå en speciell upplevelse olikt något annat. Sedan får man ju se en massa trailers också med kommande filmer som kanske aldrig ens släpps i Sverige och det är kul. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Edlund - 26 juni 2013 01:26

Hej alla!½ Här kommer en hälsning från Manhattan New York. Ulf och jag är ääääntligen framme nu efter en låååång resa. Vi har åkt med AirBerlin och det är inte utan att man önskade att man kunde ett ord på tyska, eller två. Man kände sig rätt borta n...

Av Camilla Edlund - 13 april 2012 18:15

Det här var dagen då min dator kraschade. Inte en kul dag, kan man säga. Vi hade bokat en guidad tur på Ground Zero klockan halv fem på eftermiddagen så vi hade hela förmiddagen på oss. Eftersom det inte var någon brådska så tänkte jag kolla in var "...

Av Camilla Edlund - 9 april 2012 03:29

Röd dag i dag och några affärer är stängda. Oturligt nog var Macy's en av dem. Tyvärr visste vi inte det i morse när vi glatt gick ut i morse. Vi hade ingen plan utan gick bara dit näsan pekade. Nu råkade det bli så att näsan pekade mot Macy's och vi...

Av Camilla Edlund - 8 april 2012 13:59

Vilken dag det här har varit. Vi har sett hur mycket som helst och dagen gick jättefort. På morgonen åkte vi sightseeingbåt. Det var en positiv överrraskning måste jag säga. Guiden var rolig och kul att lyssna på när han pekade ut alla landmärken. Vi...

Av Camilla Edlund - 7 april 2012 00:07

I dag fredag har vi gjort ... en del. Konstigt nog vaknade jag klockan 6 på morgonen precis som vanligt. Jag tycker att det är jäkligt konstigt att jag vaknar samma tid trots att jag är i ett annat land med en annan tidzon. Hmm... Jag hann i alla fal...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards