Alla inlägg under maj 2010

Av Camilla Edlund - 29 maj 2010 16:04

Nu har det varit trögt med bloggande ett par dagar. Det är typiskt nu när det är vår för man har fullt upp hela kvällarna.

Även om jag inte har bloggat så betyder inte det att det inte har hänt något. Tvärtom. I onsdags var vi på Cape på hoppträningar och där snubblade Berta till och Veronica ramlade av. Det är inte ofta det händer, hon sitter stadigt i sadeln, men en miss ledde till att Berta snubblade till i ganska hög fart och då ramlade Veronica  av. Men det gick bra till slut med endast några blåmärken som skador.


I dag har vi varit på tävling i Svedje. Det hade regnat hela dagen i går samt hela förmiddagen i dag så det var tungt och slipprigt underlag. Det ska tydligen vara sandbana, men jag vet inte. Jag såg väldigt mycket lera och gröngräs överallt. Nästan så man skulle ha haft gräsbrodd. Veronica red säkert och hamnade på en andraplats. Kul. Jag lägger ut film sedan.


Jag kom hem ganska tidigt (redan klockan 13) och det var bra det. Jag odlar en ny förkylning och när jag kom hem hade jag feber. Det var bara att gå och lägga sig.

Av Camilla Edlund - 23 maj 2010 19:38

I dag har Veronica ridit och hoppat både Amie och Berta. Jag fotade men det blev inte så bra kort. Surt. Ljuset var inte så bra och Amie blev bara en brun fläck på kortet.


Efter det var gjort stängde jag om hagen till hästarna så de fick lite gröngräs att äta. Det var helt nedbetat när jag kom dit på kvällen sedan och tog in dem.


          

Av Camilla Edlund - 22 maj 2010 14:03

Nu är man hemma från Stockholm. Känns lite snopet att ha tillbringat sin mesta tid på en omgjord fabrik, alltså i en stor lokal med betongväggar, och inte ute på stan eller att man fått se något av Stockholms vackra sevärdheter. Nej, motorvägen och insidan av fabriken var allt man såg. Men å andra sidan fick jag en massa inspiration som jag kan ha nytta av i fortsättningen.


Hur som helst. I dag har jag hunnit vara ut tills tallet två gånger. Var dit klockan sex och släppte ut dem och sedan klockan tolv och gav dem lunch samt longerade Berta. Berta var pigg så jag lät henne springa på ganska mycket. Sedan fick hon beta lite gröngräs innan jag släppte ut henne i hagen igen.


Förutom det har vi varit ner till Husumdagen som firas idag. Det var då inget för Ulf och mig så vi vände rätt snabbt, tog en omväg via ICA och åkte sedan hem. Däremot tror jag de hade ordnat det rätt bra för barnfamiljer för det fanns allehanda hoppborgar och trampoliner och allt vad det var.


Nu sitter jag och funderar på vad jag ska ta tag i härnäst. Det finns massor med saker som pockar på som jag MÅSTE göra och det är snart. Jag tror jag måste sätta mig ner och priorietera.


Av Camilla Edlund - 20 maj 2010 16:01

Nu är jag i Stockholm på en mässa som heter "Framtidens lärande". Det är datorer, ny teknik och pedagogiska program överallt. Skitkul och jätteintressant. Just nu skriver jag på en apple-dator. De står uppställda mitt i mässhallen och man får använda dem hur mycket man vill. Jag har aldrig ens provat en appledator så det är en ny upplevelse. 

Nu ska jag mingla lite mer. See ya!

Av Camilla Edlund - 17 maj 2010 19:18

Inte trodde då jag att det skulle regna idag. Det hade de inte sagt något om på yr.no som annars är min husgud. Morr. Nu störtade regnet ner men följdes som tur var av megavarmt väder. Ska man vara glad för något så är det att det förhoppningsvis börjar växa ordentligt nu.

I Ullånger höll de på med vårbruket som bäst och det kördes traktorer fram och tillbaka. Här i Husum är det fortfarande mest visset fjolårsgräs överallt och bara några små gröna strån har letat sig fram. Så himla segt. I Björna har våren kommit bra mycket längre än sega Husum. Det är som att köra in i en annan årstid när man åker dit upp. Suck.

Av Camilla Edlund - 16 maj 2010 14:34

I morse var det min tur att släppa ut så jag åkte till stallet klockan sex och släppte ut dem. Jag tog in dem i går vid halv åtta så det var inte så mycket att mocka.


Vid tolvtiden åkte jag ut till stallet igen och lade ut lunch-hö. De hade fakstiskt inte ätit upp allt jag hade lagt ut på morgonen. Efter det susade jag ner tills tan för att hitta lämpliga kläder att ha till stockholmsresan. Jag var ute efter en kavaj och helst en snygg långklänning att ha på kvällen. Men det fanns typ INGET som föll mig i smaken. Less jag blev. Men jag köpte i alla fall ett skärp,ett par skor, en väska och ett par linnen så helt bortkastad var inte stadsturen. När jag kom hem gick jag till garderoben och kollade om jag inte hade några kavajer och det hade jag. Hela tre stycken. Så lustigt. Två grå i olika nyanser samt en orange. Ja, då har jag något att ha på mig alltså. Nu ska jag bara hitta en klänning. En snygg.

Av Camilla Edlund - 15 maj 2010 17:02

I fredags åkte jag ner till stugan. Stannade till på Rusta och köpte grundfärg samt att jag tittade in hos Joakims flickväns familj. De bjöd på kaffe och bullar. Gott.


Susade sedan vidare till stugan och när jag kom fram var det bara att ta fram färgen och börja måla. Det hade inte regnat där så stugan var torr och målbar. Tyvärr var det mycket mer att måla än vad jag hade tänkt. Det var baksidan på vindskivorna, själva undersidan på taksprånget samt alltså stugan. Gud vad jag slet. Jag stod på en stege (lämpligt för mig som är handikappad) och målade. Mina ben darrade och efteråt, på kvällen, var de helt slut på. Men är man tjurig så är man och det måste målas. Synd bara att man inte fick med sig någon hjälpreda (någon av mina barn).


Hur som helst. Vi tittade på dvd på kvällen och jag gick och lade mig strax efter elva. Klockan två ringde Joakim och hade förfärligt ont i magen. Det blev två timmars coachande med att ringa sjukvårdsupplysningen osv. Klockan fyra "somnade" jag igen och strax efter sju klev jag upp och åt frukost.


Klockan 9:00 åkte jag till Nordmaling för att vara med när Berta och Veronica skulle träna. Tiden var framflyttade så istället för att börja klockan 13:00 som det var tänkt började de 11:00.

Träningen gick superbra i alla fall. Hej å hå vad de hoppade. Det var mycket uppbyggande övningar med studs och så vidare men det är kanon för Berta nu. Jag filmade och filmkameran fungerade faktiskt så ni får se film sedan. Dock inte nu för jag är så gräsligt trött efter typ 3 timmar sömn. Men jädrans i mig vad varmt det blev på träningen. Solen sken från klarblå himmel och det bara stekte. Jag hoppas jag fått lite färg på mitt annars ganska bleka ansikte.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards