Alla inlägg under februari 2009

Av Camilla Edlund - 27 februari 2009 19:26

Min mysiga lilla, fina häst var så trevlig att rida i dag. Jag verkligen behövde det här, för att få lite ork och inspiration.

Red ut till vår lilla ridplan och böjde igenom Berta i olika kringelkrokar och småvolter. Jag hade satt på ett D-ringsbett på tränset och red utan martingal och jag tro banne mig hon trivdes riktigt bra. Hon gick så fint så. Myste lite i stallet med henne för att hon var så snäll och hon tittade på mig med sina kloka ögon och var bara för gullig. Nu blir jag lite misstänksam för hon har varit så fin länge nu. När kommer bakslaget? Är det den dagliga dosen av munkpeppar som nu fått verka under en lång tid och som gör humöret mer jämnt?

Av Camilla Edlund - 26 februari 2009 21:23

Jag har lagt ut filmen från hoppningen nu. Jag har fått lite kommentarer på att Berta är lite rund över magen och så är det väl. Det är lite svårt att hålla vikten när de står på fri tillgång med egen bal ute i hagen. Då blir det gärna ganska mycket ätit och jag ska väl rida väldigt mycket mer för att hålla hennes slank... Men hon ser väl för maffig ut? De andra hästarna ser ut som små pluppar i jämförelse med stadiga Berta.

Av Camilla Edlund - 26 februari 2009 20:32

I dag var det hoppträning igen. Det börjar vara mycket sådant nu, man är på resande fot nästan jämt. Som ett direkt resultat av detta resande har Berta blivit stencool att ha med sig. Hon har varit bra förut också, inte så, men nu kan hon slappna av mycket fortare och det är så himla skönt för hon står bara och gör inte mycket väsen av sig.


Hoppningen gick i alla fall väldigt bra i början. Redan på uppvärmningen såg Berta pigg och glad ut och när de började hoppa var hon på hugget. Men sedan hände något. Hon rev och hon började konstra lite. Vi upptäckte sedan att hon klivit på sig med brodden och repat sig nere vid hoven fram och om det i kombination att hon har känsliga sulor (vilket som gör att hon tycker att det är jobbigt att hoppa där det är lite stenigt och stumt) gjorde att hon inte alls tyckte att det var roligt och där med slutade "hoppa" det vet man ju inte. Vi ska hoppa lite om några dagar och se vilken inställning hon har då.


Det var roligt att se de andra ekipagen hoppa också. Alla har utvecklats och blivit så himla mycket bättre. Väldigt kul att följa alla nu när man börjar känna igen de som rider och man vet hur deras hästar är.

Av Camilla Edlund - 25 februari 2009 18:48

Sitter och kollar tv-tablån och upptäcker att det är Arge snickaren på kanal fem samtidigt som de visar världscupen i hoppning från Vigo samtidigt på Eurosport. Hmmm... det blir ett tufft val att försöka bestämma vad man vill se. Eller så får jag zappa som en galning.


Annars så har jag inte varit ut till stallet alls i dag. Det är Veronicas dag och jag tar lite hästledigt. I morgon blir det hoppning i växthuset om inte snön som ska komma sätter stopp för det. Inte så kul att köra transport i full snöstorm vilket de har varnat för i veckan men i dag när jag kollade YR.no så såg det väl inte ut att bli så himla mycket snö.

Av Camilla Edlund - 24 februari 2009 06:49

Veronica och jag tog hästarna och red lite dressyr på vår uppskottade plan. Berta var seg och Amie var pigg, så himla komiskt. Jag fick kämpa i varje steg och det gick seeeegt att galoppera. Jag hade syntetsadeln på när jag red eftersom jag vill variera lite och det är klart att med den sadeln kommer man åt hästen lite sämre. Men den verkar ha legat bra på henne.


Jag är fortfarande hemskt trött. Jag har liksom en förkylning i kroppen (känns i bihålorna) men det bryter aldrig ut ordentligt. Eftersom jag är så trött somnade jag i soffan vid åtta och har sovit hela natten (förutom att jag gick upp och la mig i sängen i stället) till nu i morse klockan sex. Jag skulle ha haft något uppiggande känns det som.

Av Camilla Edlund - 23 februari 2009 21:15

Ringde till tandläkaren tidigt i morse för att få en akuttid. De fick i sin tur ringa runt till andra patienter och fråga om det gick bra att ändra tiden så det tog lite tid innan jag fick min tid som typiskt nog var mitt på dagen. Det blev aldrig att jag åkte upp till Björna eftersom jag i så fall bara skulle ha hunnit upp varit där ett kort tag och sedan åkt hem igen. Onödigt tyckte jag. Dessutom hade jag tagit ganska starka värktabletter för att stå ut med smärtan så det hade väl inte varit så kul att köra bil.

Jag ska till tandläkare i morgon bitti dessutom. Kul. Eller inte.

Av Camilla Edlund - 22 februari 2009 21:21

Av Camilla Edlund - 22 februari 2009 20:43

Jag hade skrivit ett jättefint inlägg om dagens händelser men tyvärr fick vi problem med internet så det inlägget är borta nu. Trist att behöva skriva om allt, man saknar liksom rätta glöden när man ska skriva samma en gång till.


Ulf och jag hämtade spån i snöyran. Vi höll oss för skratt.

Verononica och jag red ut på hästarna i skogen och det blev en jättetrevlig tur.

Jag har hälsat på en bekant vars lägenheten brann för ett tag sedan. Det var trevligt (besöket, inte att det brann).

Tog in hästarna på kvällen eftersom Veronicas dotter är sjuk.


Ja, ni ser ju... det blev väldigt lite berättat. Jag hade skrivit mycket mer beskrivande förra gången. Jäkla internet.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards