Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Camilla Edlund - 8 februari 2009 19:01

Jag ville lägga in en film där de sjöng om snö eller snöstorm bara liksom för att illustrera dagen. Det var svårare än jag trodde och jag hittade bara Snowstorm som ironiskt nog sjunger "Sommarnatt". Jag vad ska man säga... det är väl i alla fall ironi?

Av Camilla Edlund - 8 februari 2009 16:52

Det var med sorg i hjärtat vi ställde in tävlingen för vår del och det kändes lite konstigt när vi åkte ner till ridskolan och såg en massa transporter som kört dit för att vara med på tävlingen. När vi åkte hem igen var jag dock superglad att vi inte åkt iväg för fy farao vad det var mycket snö. Långtradare stod efter vägen lite här och där. Vi såg bilar som åkt av vägen och när vi skulle åka ut till stallet för att göra i ordning för kvällen såg vi knappt vägen. Det var så mycket snö och så mycket som var drivet efter vägen av blåsten så man såg knappt någonting. Jag höll nästan andan i de tre kilometrarna som vägen sträcker sig från E4 och in till stallet - och det var jag som körde. Det hade aldrig gått att köra där med en transport.


Nu ska jag dock se hoppning på SVT24. Det får bli lite plåster på såren istället för hopprundan som aldrig blev av för Berta och Veronica.

Av Camilla Edlund - 8 februari 2009 08:09

Det var då attan vad det snöar! Veronica körde fast med bilen på gården så jag fick åka ut och släppa ut hästarna på morgonen. Det var lite spännande att åka dit för även fast klockan var tio över sju så var det inte plogat - inte ens på E4. Eller så hade de plogat men det hade hunnit driva igen. På Kasamarksvägen var det däremot plogat konstigt nog. Den som de brukar ploga sist! Inte ens vår gata - Vibergsvägen- var plogad och det är den fortfarande inte nu än fast klockan passerat åtta.


Det blir i alla fall ingen tävling för Berta. Det är bara att inse att det inte går att köra transporten. Eller går och går, jag mötte långtradare som glatt gasade på ute på E4 trots att det var fullt med snö på vägen och alldeles spårigt, så nog går det, men det känns farligt att åka iväg med ett levande djur. Däremot måste vi se hur det kommer att bli med tävlingen om den blir inställd eller om vi måste åka ner ändå eftersom vi var uppskrivna på olika arbetsuppgifter.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards