Alla inlägg den 7 februari 2009

Av Camilla Edlund - 7 februari 2009 21:41

Nu hängde inte jag med i hur många som hade röstat och hur mycket pengar de hade tjänat in till välgörenhetsorganistationen (är det typ Rädda Barnen?) men jag hörde siffran 700 000 när jag zappade förbi. Det betyder att typ drygt 70 000 röster inkommit. Eller? Är jag ute och cyklar...?

Av Camilla Edlund - 7 februari 2009 21:18

Allvarligt talat - hon som är presentatör är väldigt lik Christer Lindarw.


En fundering - varför ska hon byta kläder jämt? Det finns ingen rimlig förklaring eller hade de så hög klädbudget att de var tvungna att köpa in ett flertal kläduppsättningar bara för att bränna pengar - eller är de lika veliga som jag och har svårt för att bestämma sig? Hur många kostymer bytte Kristan Luuk i fjol?


Hatar den töntiga röstningsproceduren så därför har jag bytt till tv4fakta i stället. Vilken vettig människa orkar bry sig när de drar ut på det och säger "och den som går viiiiidareee äääär" följt av lååååång paus? Inte jag. Men så röstar jag aldrig heller. Det kan jag gärna göra där man kan rösta via datorn och det blir en regel att det ska bara vara en röst per ip-nummer.


Stackars Marie Serneholt förtjänade en bättre placering än den på sjätteplats. Jag skulle tro att hon hamnat i Magnus Carlsson-förbannelsen. Hon har liksom ingen målgrupp som hon riktar in sig på och är inte folkkär som singelartist.


Varför måste melodifestivalen vara förknippad med  humor? Jag trodde det var musiken som stod i centrum, men det är tydligen de roliga inslagen och den slagfärdiga programledaren.


Men Diagnos X på tv4 fakta är ju intressant också.

Av Camilla Edlund - 7 februari 2009 21:14

Allvarligt talat, när Veronica och jag red ut i dag så var det så kallt så fingrarna höll på att ramla av. Jag fick faktiskt titta för att kontrollera att de var kvar. Termometern visade -13 men det kändes som att det var -26, minst. Berta kändes i alla fall trevlig att rida. Hon är brunstig nu så hon är lite sur av sig men det går bra att rida.


I morgon är det tävling.

Av Camilla Edlund - 7 februari 2009 06:59

Gud så griningt kallt det var nu på morgonen när jag släppte ut hästarna. Det är tur man kan sitta här inne i värmen och lyssna på bidragen som kommer i första programmet av melodifestivalen.

http://svtplay.se/v/1431467/melodifestivalen/alcazar_-_stay_the_night?sb,k105412,1,f,105412


Jag hoppas förstås på Alacazar som har ett bra bidrag men som svenskarna röstar så blir det väl Caroline av Ugglas som går direkt vidare. Den var ju inte direkt dålig heller, det tycker jag inte, men kanske att den platsar i ett annat sammanhang.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards