Alla inlägg den 4 februari 2009

Av Camilla Edlund - 4 februari 2009 21:30

I morse hade jag utsläpp av hästar och det var svinkallt ute. Gick huttrande och släppte ut samt mockade. Jag var där rätt tidigt eftersom jag ändå hade vaknat. Hästarna var lagom glada över det.


På kvällen tog jag in hästarna och rastade Berta lite med tömkörning. Jag ska åka till Lycksele med jobbet i morgon och då ska en arbetskamrat komma till mig och invänta skjutsen från stan vilket som resulterade i att jag fick ta och städa lite här hemma.


Det blev ingen storstädning men lite måste man ju röja bort. Pinsamt nog är golvet i Joakims rum fortfarande inte lagt. Hela huset ser alltså ut som en byggarbetsplats och Ulf låter oss gärna få höra att det är vårt fel som började så tidigt och att det där skulle vi göra när han är långledig. Nu visar det sig att Ulf kan inte göra något när han är långledig heller eftersom han då ska ut och jobba extra på fabriken. Hur det där rummet skulle bli klart utan en enda arbetsinsats är för mig en gåta? Kanske Ulf känner någon som kan trolla?

Satt i alla fall och tittade på "Arge snickaren" på tv. Ännu ett renoveringsprogram men med en liten twist. Snickaren styrde och ställde med familjen och skällde på dem för att de inte gjort något klart. Jag förklarar härmed min eviga kärlek till den arge snickaren och det skulle vara hur kul som helst om han kom hit och läste lusen av oss (läs Ulf). Tänk om vi kunde få någonting gjort! Vad fint vi skulle kunna få.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards