Alla inlägg under februari 2009

Av Camilla Edlund - 3 februari 2009 06:34

Så var det tisdag. Min arbetsdag var hektisk och när jag kom hem åkte jag ut till stallet efter en god middag bestående av blodbröd. Det äter man sällan. Man kan undra varför då det är både gott och bra för kroppen.


Veronica var också ute i stallet för att rida så vi surrade på en bra stund om ditten och datten. Det är mycket som ska bestämmas och planer som ska dras upp.


Vi red i alla fall på lägdan bakom huset. Lampan jag satt upp på stolpen hade pajat så vi fick ta en annan. Måste se till att fixa den där lampan så fort som möjligt.

Det gick bra att rida. Berta var lydig och trevlig att rida i början men efter en stund blev hon okoncentrerad och lyssnade inte så bra. Jag tränade övergångar med henne och att få henne lydig för skänkeln vilket som var sådär i och med att hon hela tiden spejade ner mot vägen.


Fick höra att Anna och Håkan nedkommit med en flicka som ska heta Emma. Grattis!

Av Camilla Edlund - 2 februari 2009 21:07

I dag har jag inte varit ut till stallet annat än bara i morse för att släppa ut dem.

Jag har blivit så där snurrig i huvudet som jag blir varje år när det är dags för nationella prov. Det är mycket man ska tänka på och hårddisken innanför pannbenet är fullt.

Jag var till och med så snurrig att jag inte hade fattat att det är på söndag vi ska iväg på tävling igen. Ja, herregud... poletten föll inte ner förrän jag pratade med Veronica i dag.

Ovanpå allt annat så ska jag iväg till Lycksele på torsdag och kommer hem igen på fredag.


I går tapetserade vi Joakims rum på eftermiddagen. Nu är det äntligen gjort och det enda som är kvar är att lägga nytt golv och sedan så kan vi flytta in Joakims saker på hens rum igen. Då slipper jag gå och svära över hans grejer och att man snubblar över dem hela tiden.

Av Camilla Edlund - 1 februari 2009 15:49

men den här blev ju okej.

Av Camilla Edlund - 1 februari 2009 12:28

Det blev solsken i dag och nu har vi fotat mer. Lite kallt var det men inte värst. En sak som är irriterande är att det som ser ut som ett bra kort på den lilla skärmen inte alltid är bra. Hmmm... Man skulle haft en dator kopplad till kameran som de har på typ "Top Model".

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards