Alla inlägg den 7 augusti 2008

Av Camilla Edlund - 7 augusti 2008 17:42

I dag hade vi sån tur så Anna-Lena som var på besök hade tid att träna Berta, Veronica och mig.

Jag började och fick lite tips om hur jag ska få Berta rak och hur jag ska träna framdelsvändningar åt båda hållen. Vi fick rida "ruter ess" och rakställa och vända runt konerna. Jag är ju som vanligt för otydlig med ytterhjälperna och helst då när vänstern är ytter.


Sedan fick Veronica ta vid och även hon fick rida lite i ruter ess. innan det blev lite hoppning. (Jag hade såklart kollat hovarna och hovsprickan så jag skulle märka om det blev någon förändring.)

De började hoppa ett litet kryss. Hon fick även prova att hoppa krysset med två galoppbommar före så Berta skulle förstå hur hon skulle använda dem. Därefter hoppade de två hinder med fem galoppbommar mellan så de skulle komma i rätt tempo och att det skulle vara rakt mellan hindren (annars går Berta gärna och vinglar). Det gick jättebra och när Anna-Lena lade upp hindret till 110 så drog jag efter andan för så högt har vi aldrig lagt upp något hinder åt henne. Men det hoppade hon galant. Hon rev någon gång så de fick ta om det men när det stämde så bara flög de över. Berta hoppade till synes utan ansträngning alls.


Jag var jätteglad när jag kom hem så jag var tvungen att berätta för Ulf vad bra det gått. Det var så roligt och det roligaste är att se vad Berta tycker att det är kul. Hon har så positiv inställning!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards