Alla inlägg den 10 augusti 2008

Av Camilla Edlund - 10 augusti 2008 20:01

I dag har vädret varit minst sagt varierande. Det har ömsomt varit soligt och ömsomt regnat. Ibland var det till och med regn och sol samtidigt. Konstigt.


Hur som helst. Veronica och jag for ut till stallet i dag mitt på dagen och planerade lite inför vintern. Dessutom stängde vi en ny (!) hage där hästarna ska få gå nu när vi börjar arbeta. Det blir lite långt att leda hästarna hela vägen bort till den stora sommarlägdan när man har lite bråttom på morgonen. Dessutom måste Kurt få slå lägdorna så att det är klart innan hösten.


Efter vi gjort det så pysslade vi lite inne i stallet. Vi grejade på lite med diskbänken. Sedan åkte vi hem. Då var jag helt slut så jag gick och lade mig på soffan och sov en halvtimme. Men sedan var det bara att kliva upp förbereda mat och göra i ordning lite sådant. Efter det så gick jag ut och städade bilen inför måndagens bilbingo. Min svärmor och jag ska nämligen åka upp till Rundvik och spela lite bingo på måndagkväll.


Hur som helst så måste det vara något knas på vår bil. Den var jättedammig. Jag har lagt märke till det förut också men nu när jag gick och torkade bort allt damm så blev det uppenbart att den här bilen släpper in jättemycket vägdamm. Det låg i drivor överallt.


Tittade på OS i morse och kollade på cyklingen. Typiskt nog så såg jag inte målgången så jag såg aldrig när Emma tog silver. Synd. Jag hade tittat i flera mil innan jag stängde av tvn och åkte ut till stallet.


Red ut efter vägen på Berta i kväll. Det gick bra. Vi tog det lite lugnt.


Ulf har inte snytigt sig en enda gång sedan vi kom hem efter spånhämtningen. Men ni ska se att nämner jag att vi skulle behöva hämta mer hö så börjar han nog nysa och snora.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards