Alla inlägg under augusti 2007

Av Camilla Edlund - 23 augusti 2007 18:45

Andra skoldagen! Nu känns det som att man knappt haft sommarlov. Jag var helt slut när jag kom hem och lade mig på sängen och vilade ett tag.
 Allt känns bara jättetråkigt. Man har inget att göra, ingenstans att åka, ingenting att diskutera - kort sagt ingenting. (den som föreslår att jag kan städa eller tvätta kan tänka om). När man hade häst så var dagarna fullbokade och man hade alltid någonting att se fram emot.
 Istället satte jag mig och rättade sjuornas diagnos i svenska. Nu börjar gratisarbetet till kommunen igen. Kul. Vilken annan yrkeskår sitter och arbetar gratis till sin arbetsgivare än lärare? När jag rättat det klart gick jag och lade mig. Roligt liv.

Av Camilla Edlund - 22 augusti 2007 18:44

Första skoldagen!
 Det var verkligen jättekul att få träffa alla elever - både nya som gamla. De är ju så glada och trevliga så det känns jätteroligt att träffa dem.
 Jag har inget på hästfronten att rapportera. Jag var ut och gick en promenad runt Husum eftersom jag var så trött att jag trodde jag skulle somna redan vid femtiden och det kändes förståss lite tidigt.

Av Camilla Edlund - 21 augusti 2007 18:43

Full fart på jobbet. Det är massor att göra innan eleverna kommer imorgon.
 Jag svarade på en annons på en häst igen. Den verkar fin och är inte så dyr. Det enda är väl att jag fortfarande har lite funderingar på hur mycket ridning och skötsel man kommer att orka med. Finns det ingen som är sugen på att bli delägare, så man kan äga hälften var....
 Om det är någon som funderar på vilken artist det är som sjunger på filmen om Mangos hem så heter artisten KIK och jag har laddat ner låten från Download.com. Där finns det fantastisk många bra artister som man får ladda ner gratis. Jag har hittat många pärlor där som jag lyssnar på.

Av Camilla Edlund - 20 augusti 2007 18:43

Första dagen i mitt nya liv...
 Började med att jag ringde och anmälde mig till ridskolan och fick börja rida på måndagar klockan åtta - idag alltså. Min ridlärare heter Cissi och är dressyrryttare och väldigt noga med sitsen. Jag fick kämpa en hel del med min lekamen, mest komma ner i sadeln genom att räta upp mig (nästan luta sig lite bakåt kändes det som) och räta upp mig i innersidan när jag red på volt. Jobbigt. Jag sneglade på klockan mer än en gång. Det var värsta work-out passet och istället för att jobba med hästen skulle man jobba med sig själv. Jag red DDQ och det var ingen självgående häst precis. Jag skulle behövt både sporrar och en manick man ger el-stötar med.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards