Alla inlägg den 15 november 2009

Av Camilla Edlund - 15 november 2009 17:37

Man är som en främmande fågel här på sjukhuset. Man passar liksom inte in. Jag kan säga att jag dragit ner medelåldern rejält på det här stället. Alla är gråhåriga utom jag.

Maten passar mer för pensionärer också tycker jag. Nu har jag ätit kokt potatis i stort sett till varenda måltid sedan jag kom hit i tisdags. Visst vet de om att de finns annan mat i storköket? Eller måste man tipsa dem om pasta, bulgur och ris? De kanske vill behålla jobben genom att lägga ner orimlig tid på att skal potatis dagarna i ända? Gud, bevare oss om de skulle koka lite bulgur i 13 minuter istället för de timmar det tar att göra i ordning storkok på potatis.


Jag har i alla fall fått mail från Anna-Lena som berättat om Bertas vecka. Jag fick också med två bilder på Berta i hagen. Hon såg väldigt ung och busig ut tycker jag.


Nu har jag läst ut Dan Browns bok. Den var inte så bra. Eller den var bra för det händer mycket och det är fart och fläkt i boken men allt boken kretsar kring kändes väldigt främmande. Det är jobbigt att följa med i intrigen när det handlar om frimurare som man knappt vet vad det är och alla symboler i Amerika som man har väldigt liten anknytning till.

Av Camilla Edlund - 15 november 2009 09:08

Dags för dag fyra. Jag har redan varit upp och duschat samt gått omkring i korridoren. Jag har faktiskt fått sova mest hela natten. Det gör jag sällan. Tydligen har jag legat i samma position rätt länge för när jag vaknade vid fyratiden så var hälen avdomnad. Ja, de du. Jag som brukar snurra runt hela tiden eftersom jag aldrig hittar en smärtfri position. Kanske det blir att man kan ta sovmorgon hemma i sängen framöver?


Tack för kommentaren Gabriella. Jag har två hästtidningar (dock inte Hästfokus), en inredningstidning, en korsordstidning och en skvallertidning med mig. Dessutom den nyaste boken, Den förlorade symbolen av Dan Brown, med mig. Jag passar på att läsa och studera så tiden går lite fortare. Jag kommer att vara klok som en bok när jag kommer ut på måndag.


Doktorn var här nyss på ronden. Det blir ingen röntgen i dag. Det blir i morgon. Suck. Så då blir den här dagen en enda väntan på att den ska ta slut också.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards