Alla inlägg den 12 november 2009

Av Camilla Edlund - 12 november 2009 19:09

Ja, nu lider den fösrta dagen mot sitt slut. Äntligen. Ulf och Sara har varit här en stund på eftermiddagen. När de var här kände jag att jag blev matt och jag trodde det berodde på att det var ansträngande med besök, men sedan kom personalen och tog tempen före middagen och då hade jag 38,8. Inte undra på att jag kände mig slut.


Jag har fått en tv in på rummet så jag ska se Glee i kväll. Nu är det nämligen dags att göra kväll typ vid halv åtta! Då ska jag nattas. Ha ha ha. Jag passar på att köra igång dator och kolla mail.


Benet känns stelt och eländigt. Jag försöker så gott jag kan röra på det i sängen. Jag skulle egentligen gått idag men på grund av att jag har så dåligt blodvärde så har det inte blivit något gått. I morgon ska jag gå med kryckor sa de. Ha ha ha. Hur ska det gå?


Av Camilla Edlund - 12 november 2009 08:03

Då sitter man här på sängkanten opererad och klar. Det var lite läskigt med ryggmärgsbedövning måste jag säga. Nålen var inga problem, inte att det stacks heller men då råkade läkaren träffa en nerv till vänster ben och då for benet iväg i en gigantisk spark. Det kändes som att få 220 volt ström genom kroppen. Väldigt obehagligt. Jag blev bedövad från naveln och neråt så det var inte så himla farligt.


Väl på operationsbordet var jag vaken och pratade med sköterskan som jag typiskt nog känner lite ytligt. Man hörde alla ljud och det var precis så som jag föreställt mig. Borrande ljud, sågandet med typ en cirkelsåg, lukten av plastik padding och så ett jäkla sörplande som blev då de sög upp blodet med en sug.


Det gick ganska snabbt och på nästan två timmar var de klara. Typ kvart i tre åkte jag ut på ODA och sedan fick jag ligga där till känseln kom tillbaka, typ vid sju-åtta tiden.


Nu går väl allt bra. Det enda som jag kan klaga på är den mycket obekväma sängen. Jag är överhuvudtaget  inte skapt för att ligga mycket och länge så nu när jag fått ligga ett bra tag håller ryggen på att ta kål på mig. Smärtan i höften är man ju van. Det liksom är bara att acceptera men ländryggen håller på att ta kål på mig.

Vet inte varför det blev fet stil helt plötsligt och det går inte att få bort!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards