Alla inlägg under juni 2009

Av Camilla Edlund - 5 juni 2009 07:01

Det var ett reportage i allehanda i morse om höftledsoperationer. Det var deprimerande läsning. Han som blev opererad var över 50 och ansågs ung. Han hade varit där för fem år sedan men blivit nekad operation för  han var för ung då. Suck. Nu sjönk mitt humör betydligt. Jag är ju "bara" 38 år.


Se bildspelet från operationen. För de som tål lite blod. http://d1.allehanda.se/bildextra/090602_anders_ms/

Av Camilla Edlund - 4 juni 2009 20:21

Jag fick höra ryktesvägen att dressyrtävlingen vi anmält till den 14:e juni ska bli inställd. Det känns ju trist. Vi har verkligen inte tur när det gäller att åka på tävling. Nu får vi se vad det blir framöver.


Veronica släpper in hästarna i kväll men hinner inte rida. Får se vad jag kan göra i morgon med Berta. Suck.

Av Camilla Edlund - 3 juni 2009 17:40

Nu har hovslagaren varit här och slagit på nya skor på Berta. Nu är hon sååå fin om hovarna så.

Hästarna har gått på nedersidan vägen i dag och betat gräs. Efter hovslagaren varit där fick de dock vara i vinterhagen igen. Orkade inte släppa ned dem dit bara för en liten stund. Jag ska tömköra Berta i kväll tror jag. Om jag hinner innan det börjar regna. Det ser väldigt mörkt ut på himlen nämligen.

Veronica red Berta i går så hon har fått lite motion. Nu ska vi träna på inför nästa tävling som är den 14 juni.

Av Camilla Edlund - 3 juni 2009 17:39

Jo, men det är lite kul att sitta hemma (ensam) och försöka sjunga med i olika karaokeversioner ute på youtube. Prova själv!

Av Camilla Edlund - 1 juni 2009 18:33

Tja i dag har jobbet varit stressigt som vanligt. Dagen började med att jag stod i typ 40 minuter och försökte få till en dator som krånglade medan eleverna satt och suckade djupt. Inte så givande, men det är nog framtidens melodi skulle jag tro.


Har även varit till sjukgymnasten. Berättade för honom om den sorgliga händelsen att jag inte nästan kunde kliva av hästen och att jag skulle sluta rida nu, men det tyckte han var en dålig idé. Han tycker att det är bra att jag rider och håller min höft igång. Då var det bättre att jag kom på ett annat sätt att kliva av, som till exempel att kliva av på andra sidan. Jag känner mig tveksam till detta. Let's face it - att rida är det roligaste som finns och jag har verkligen kämpat för att kunna hålla mig kvar uppe i sadeln. Känner jag att det är snart slutridit för min del då har det gått långt. Jag är ingen som ger upp i första taget och absolut inte på sådant jag tycker är roligt, men jag ska prova att hitta ett alternativt sätt att kliva av. Känner mig tveksam men... prova går ju. Erbjudandet om att rida Berta står i alla fall kvar för även om jag kravlar mig upp (och ner) så blir det knappast någon effektiv träning för hästen. Det blir mesridning av typen ponnyridning på skansen. Ett hån för en sådan som jag.


Köpt en balansboll av samma sort som jag använder hos sjukgymnasten. Hittade en sida med en massa övningar på. Det blir ju kul (not) att pyssla på med här hemma. www.balansboll.nu


Sänder också en tanke till min faster Karin som fick en stroke i går och ligger på Umeå sjukhus.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards