Alla inlägg under juni 2009

Av Camilla Edlund - 25 juni 2009 00:08

Nu har vi äntligen kommit hem från tävlingen. Den blev som jag misstänkte en sen historia där vi åkte hem strax efter 23:00.

I dressyren gjorde Berta och Veronica ett stabilt dressyrprogram och fick betalt med 59.3% För denna insats belönades de med en andraplats. Film på detta kommer senare. Nu är jag för trött.


I hoppningen gick hon dubbelnolla i 80cm men blev inte placerad. I nittio cm stämde ingenting så där rev de grovt ett par hinder. Jag kollade faktiskt inte hur många. Film på hoppningarna kommer i morgon. Nu ska jag ta ett bad och gå och lägga mig.

Av Camilla Edlund - 24 juni 2009 21:59

I dag har pappa äntligen blivit opererad. Nu ska han få komma hem till helgen. Förhoppningsvis på fredag. Vi planerar att åka ner till Ullånger och hälsa på honom på lördag och då också lägga på taket på friggeboden.


Annars så har jag pysslat lite i dag. Var ut till stallet halv tio. Hästarna såg ut att tycka att det var varmt. Jag smorde in Bertas mule lite extra och satte på en flughuva som jag köpt på Hööks. Den såg bra ut.

Sedan åkte jag hem och fixade lite plankor till ett hinder. Målade det vitt svart och silver. Snyggt. Jag var nöjd sedan men jag skulle haft några plankor till. Det ser lite fattigt ut med bara två. Får se vad jag hinner fixa i sommar sedan.


På kvällen åkte jag ut och tittade på när Veronica red Berta. Det är tävling i morgon så hon passade på att rida igenom henne lite och ta ett par språng. Tävlingen är på kvällen, med första start klockan 17:00 så Veronica åker direkt från jobbet. Jag ska försöka lasta Berta i lämplig tid. Får se om jag kan ragga någon som kan hjälpa mig. Hon är jättesnäll att lasta men man måste nästan vara två. Ulf kanske är snäll?

Jag ska dessutom tvätta hästen och göra henne i ordning. Det blir alltså fullt ös i morgon.

Av Camilla Edlund - 23 juni 2009 20:07

Tänk att det alltid känns så mycket snabbare att åka hem än att åka till ett ställe. Konstigt. Men det är väl det att man känner igen sig och då tycker man att det inte är så fasligt långt kvar.

Vi lämnade stan vid tolvtiden efter att ha fikat på st:Per gallerian. Blåste sedan till Sundsvall igen och åt på Birsta. Gick igenom hela Ikea utan att hitta något som jag ville ha. Gardinavdelningen höll de på att "möblera" om så det fanns inte mycket att se där, så då sket det sig med att köpa nya sådana. Hittade sedan två stora korgar fulla med gradiner på fyndhörnan men där såg de bara fula och ömkliga ut där de låg huller om buller så då blev man inte sugen att köpa.

Stannade sedan i Ullånger och surrade lite innan vi blåste hem. Jag körde hem från Ullånger. Ulf skulle se på någon serie på datorn (!) så då blev det alltså jag. Blev dessutom tvungen att stå ut med rösten på en lånad gps. Den var toppen att ha på nervägen då vi inte visste var hotellet låg men att ha den på på hemvägen kändes lite prylbögigt. Ulf påstod att det var så bra att veta exakt när man skulle komma hem, men riktigt varför man måste veta på minuten när man kör in på infarten förklarade han inte. Han fräste bara att vi inte begrep oss på sådana saker. Kanske han kan köpa en gps till mig nu då så jag vet varje dag när jag kommer på jobbet och när jag kommer hem. Jag har ju såå svårt att förstå mig på den där digitala saken som visar små siffror på instrumentbrädan. Klocka tror jag vissa kallar den för. Det är ju en märklig makapär.

Av Camilla Edlund - 22 juni 2009 06:48

I dag har vi gett oss i väg på en resa till Uppsala. Vi startade hemifrån tidigt som attan för att sedan stanna på Birsta i Sundsvall för att fika och shoppa. Jag gick in på Hööks och kollade på rean men jag tyckte väl inte att det fanns något speciellt där.

Sedan åkte vi vidare mot Uppsala. Fyra långa timmar senare var vi framme. Det var med en suck av lättnad jag klev ut ur bilen. Fy för att åka hem sedan.


Sedan gav vi oss iväg ut på stan för att se vad den hade att erbjuda. Jag har faktiskt aldrig varit i Uppsla utan bara susat förbi på E4:an på väg mot Stockholm. Det visade sig vara en rätt gullig stad. Inte så svårt att hitta. Sara och jag hittade en rolig affär som passade henne. Den finns på internet också. www.newyorker.de Piffiga kläder för tonåringar men även jag hittade en och annan sak som jag kan ha.

Vi gick runt på stan i fyra timmar. Vi sjutiden stapplade vi hem och la oss på sängen på hotellrummet. Vi tänkte gå och se en bio vid niosnåret men jag orkade inte. Jag och Sara somnade helt enkelt på sängen. Ulf gick själv på bion men så hade inte han varit på stan lika mycket som vi heller.

Av Camilla Edlund - 21 juni 2009 20:10

I morse städade jag bilen och sedan åkte jag till Ullånger. Målade lite bräder till friggeboden och städade lite.


På kvällen åkte jag ut till stallet och tittade när Veronica red. Berta gick jättefint och såg mjuk och trevlig ut. Veronica tränade lite på dressyrprogrammet till torsdagens tävling.


Nu ska jag ta ett bad tror jag. Känner mig svettig efter allt arbete idag.

Av Camilla Edlund - 20 juni 2009 21:10

Dagen har varit lugn. Jag har inte gjort något speciellt alls. Åkte ut till hästarna på kvällen. Båda två såg ut att må bra. Amie ska ha föl om ca tre veckor så nu börjar det bli dags att ha koll på henne. Det kommer att bli spännande att se fölet när det nu kommer.


I går hade Veronica ridit för Anna-Lena på morgonen. Det hade gått bra och de hade hoppat 110 enkelt. Det är ju bra när man får sådan bra hjälp av en ridlärare som tar sig tid. Dels att rida hästen själv och dels att hjälpa ryttaren. Det är kvalité på hög nivå. Jag vet till exempel att sådana där proffstränare brukar göra så. Att de sätter sig upp på hästen och känner själv hur det känns för att bättre kunna hjälpa ryttaren.


Det är tävling på torsdag så då får vi hoppas att det går bra. Kvällstävling i övik på ÖOR. Första start är klockan 17:00. Jag tror det kommer att bli en låååång kväll.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards