Alla inlägg under april 2008

Av Camilla Edlund - 4 april 2008 19:13

Jag tog och tömhoppade Berta på lägdan bakom huset. Berta var strulig i början och sprang och sparkade bakut  men efter ett tag så lugnade hon ner sig och tog ganska bra skutt över hindren som låg på ca 30cm. Hon var rejält trött när hon gick in, men det var hennes eget fel eftersom det var hon som jagat upp sig. Men det var ju ett tag sedan jag tömkörde så hon kanske passade på att rusa av sig lite energi. Berta är i alla fall lite hopptränad inför lördagens tävling. Jag har ju kommit på det att man hinner nog inte åka till ridhuset innan dess. Vi får väl se om det blir av överhuvudtaget eller om vi stannar hemma.

Av Camilla Edlund - 3 april 2008 19:31

... har passerat. Jag åkte ut till stallet vid halv sju så de fick komma in vid sjutiden. Då stod de och väntade vid grinden. Jag passade på att borsta och mysa lite med Berta. Jag funderade på om jag skulle tömköra henne men jag orkade inte. Det får bli i morgon. I dag ska jag bara vila.


Jag har fått tips om att det är träningar lite nu och då i Nordmaling. Dels kan man vara med och träna för Anna Spencer i hoppning eller så kan man träna för Anna Persson i dressyr. Båda verkar vara lockande men det är väl i dressyren jag behöver hjälp. Veronica hoppar Berta åt mig och det fungerar ju bra. Jag får väl se om man kan komma sig i väg på någon träning. Det vore ju hemskt roligt och ska Berta tävla nu i april så behöver hon väl få komma till ett ridhus och träna igen.


Måste ringa veterinären om vaccinering också. Det får bli i slutet av månaden. Den 1 maj är det sex månader sedan förra sprutan.

Av Camilla Edlund - 2 april 2008 10:02

Ja, så har man varit och släppt ut hästarna och ridit så här på morgonen. Jag var lite irriterad från igår då det hände en massa saker och Berta var pigg. Inte så lyckat kan man tro, men det blev hyfsat. Hon fick jobba på hela tiden eftersom jag satt och krävde lydnad. Hon ville mest galoppera men det fick hon bara i måttliga mängder. I stället tränade jag skänkelvikning och det går ju... sådär. Jag har en känsla av att det är dags att ta hjälp av någon ridlärare/tränare. Nu har hon ju orken att arbeta men vi skulle kanske behöva lite guidning om vad vi ska göra för att gå vidare. Jag kan ju inte sitta och harva och fara bara runt, runt på lägdan i evigheter. Lite finlir vill man ju göra också.  Får se vad jag kan hitta på.


Nu ska jag åka på jobbet.

Av Camilla Edlund - 1 april 2008 19:35

Japp, i dag var det soligt och fint ute. Jag har dock nästan inte satt min fot utanför dörren. Jag var och släppte in hästarna i kväll vid sju. De var hungriga och ville in. Jag måste dock påpeka att vi har två runda ston i stallet. Vi har vägt varje höpåse hela vintern men nu på de två senaste balarna så har vi gett på ett ungefär. Det måste ha varit ett väldigt givmilt ungefär för nu putar magarna ut ordentligt.


Jag har ungefär 24 spånsäckar kvar. Måste åka och hämta nytt om ett tag. Då ska jag passa på och betala säckarna jag hämtade förra gången för det har jag inte kommit mig för än.


Jag motionerade inte Berta i dag. Orkade inte och jag hade ingen inspiration alls.

Av Camilla Edlund - 1 april 2008 06:43

Jag tycker att det är lite löjligt med första april skämt. Orka. Mest fånigt är det när de skriver en massa blajj i tidningarna och dagen efter ska de skriva om varandras skämt samt dementera det de skrivit. Snacka om nyhetstorka.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards