Alla inlägg den 3 oktober 2010

Av Camilla Edlund - 3 oktober 2010 13:36

I morgon ska jag resa på nätverksträff till Västerås. Jag håller på att tvätta kläder så att det ska finnas att välja bland.

Det är en konst att packa inför sådana här resor och att överhuvudtaget klä sig. Man ska sitta i buss i ca 7 timmar och man vill kunna sitta bekvämt, inte ha något som klämmer så man blir kissnödig i onödan, inte frysa om de kör igång luftkonditioneringen och inte svettas om de inte kör igång den. Väl på plats vill man ha fina kläder om man ska äta på restaurang och lite mer bekväma men snygga kläder under dagen när man ska sitta och nätverka med andra kollegor från resten av landet. Förutom detta vill man naturligtvis att ens packning ska vara så LITEN som möjligt. Så ovan nämnda krav måste lösas på några få klädesplagg. Men det är klart en extra tröja ifall man skulle söla sås eller så på sig måste man ju ha. Och snygga skor. och smink och sådant.

Jag har löst detta genom att ha en liten kabinväska som de kan ha nere i bagagerummet i bussen (eftersom de ofta brukar tvinga en att lägga sin packning i bagageutrymmet där) men sedan kan jag ha en liten ryggsäck i bussen där jag har datorn och kanske en kofta eller så.

Ni hör vilka djupa i-landsproblem man har.


Annars så tuffar allt på. Jag har drömt om Berta ett par nätter. Jag drömde att jag red henne på en äng och att vi båda var överlyckliga över att få vara tillsammans igen. Det är konstigt för jag drömmer aldrig annars.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards