Alla inlägg den 31 oktober 2010

Av Camilla Edlund - 31 oktober 2010 20:02

I dag inträffade något lustigt och något som händer väldigt sällan. Jag vaknade med en känsla av att "i dag VILL jag städa". Scary redan där. Jag hoppade upp ur sängen vid åtta, gick runt och ställde om alla klockor till sju. Efter frukosten började jag städa. Rengjorde inne i köket. Stod och gnuggade med svinto på diskbänken och putsade och fejade. Då inträffar det än mer märkliga. Joakim vaknar till liv, kommer ut och hälsar, ser att jag städar och efter ett tag börjar HAN städa sitt rum för att "han har så tråkigt". Herregud. När hände detta senast? Han fick efter någon timmes städning ett toppenfint rum där han till och med har satt in alla sina räkningar och sådant i en speciell pärm. Det ni. Det tråkiga i det här var att hans städning gick lite ut över min städning och förstörde det hela. Köket som jag putsat och till och med rengjort filtret i fläkten på fick inte vara städat länge. Disk från Joakim bredde ut sig över min fina diskbänk. Men det är smällar man får ta. Men lite spooky var det.


Jag har även hunnit vara ut till stallet och tittat på de nya hästarna i stallet. Det var lite kul. Tog några kort som jag har lagt ut på deras blogg. De såg ut att ha det bra och att de trivdes. En hade rullat sig så han var täckt av lera hela han. Det är väl ett tecken på trivsel om något.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards