Alla inlägg den 12 september 2010

Av Camilla Edlund - 12 september 2010 08:32

Ja, vilken bra dag jag fick på min födelsedag. Det blev ganska lämpligt tillslut. Det enda som var en liten miss var att Ulf och jag inte hade förberett så mycket innan gästerna kom. Några har fått hjälpa till med dukning, torka bord och allt vad det var för att få ihop det. Men det gick bra ändå till slut.


Jag hade ju skrivit en liten "önskelista" på Facebook på saker jag tyckte folk kunde köpa om de ville. Det blev så himla lyckat för jag fick alla de saker jag skrivit upp av olika personer och jag fick inte två av någonting. Det var som att de hade samordnat presenterna sinsemellan. Därutöver har jag fått blommor, en väldigt massa svamp, en massa pengar och presentkort där jag får köpa vad jag vill. Det är svårt att hitta på något till sig själv men jag tror jag har några idéer.


Tack allihopa för alla bra presenter och för att ni tog er tiden att komma. Ett speciellt omnämnande där av min barndomsvän Mariell som bor i Garpenberg (södra delen av Dalarna) som tog sig tiden att komma hem till mig. Jag är imponerad. 

Vi funderade  på det där om det är uppför eller utför efter 40. Vi var lite osäkra på vad man menar. Utför som i utförsbacke att allt går lekande lätt eller utför som att man blir sämre och sämre. Och uppför - om man menar att det går bättre och bättre för att man klättrar i karriären eller uppför som i en uppförsbacke där saker och ting går trögare och trögare och tillslut måste man kliva av cykeln för man orkar inte trampa runt pedalerna.

Jag har kommit fram till att Mariell och jag är ju sent blommande blommor så jag tror att vi blir bättre, snyggare och klokare med åren. Alltså är livet efter 40 både utförsbacke och uppförsklättring. Det går lättare och vi kommer längre. Ha ha ha.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards