Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Camilla Edlund - 13 oktober 2009 21:13

Om det är segt och händelselöst i Husum så verkar det vara full fart för Berta. Jag fick min veckorapport som var full med massa saker som Berta fått göra. Hon har fått gymnastikhoppat, blivit trimmad i dressyr och longerad med chambong. Det hade gått jättebra. Nästa vecka ska det eventuellt bli dressyrtrimning för en tränare som heter  Lena Unneby. Vet inte vem det är, men det blir säkert bra, om Anna-Lena får tid att åka dit.


Berta har fått en riktig bästa kompis i hagen som heter Ayla. De är tydligen ett riktigt par de där två stona, men har sina duster med varandra ibland. Lustigt. Med Amie har det aldrig varit något alls, men så är Amie så högt över Berta i rang så Berta har väl aldrig ens tordas göra något. Nytt ställe, nya möjligheter förstås. Nu passar hon på.

Av Camilla Edlund - 13 oktober 2009 19:14

Nu händer det inte mycket. Jag har varit till sjukgymnasten igen. Det kändes som en bra dag så jag körde på utan att ha alltför ont. Det blev som en chock för benen så när jag skulle gå därifrån så var benen som spagetti. De bara darrade under mig.


Här hemma arbetar Ulf stundvis med rivningen i badrummet. Jag håller mig undan så gott det går. Tittar bara in emellanåt och kollar om det blir några framsteg.


I morgon ska jag åka och ta in hästarna på kvällen. Ska bli kul. Jag ska försöka klappa på dem så mycket som möjligt.


Jag går bara och väntar på om jag ska få något brev med tid för operation. När postbilen kommer finns det en uns av spänd förväntan ända till Ulf bär in posten och kommer in med reklamblad från Rusta eller vad det nu är. I dag fick jag faktiskt ett kuvert. Lyckan var total - till jag såg att det var ett brev om att man kunde få en personlig bankman på Handelsbanken. Förlåt mig Veronica, men det var en besvikelse när jag såg varifrån det kom.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards