Alla inlägg den 29 oktober 2009

Av Camilla Edlund - 29 oktober 2009 16:56

Lite lustigt att gå igenom och läsa instruktionerna iför operationen. Där kan man läsa att man inte behöver permanenta eller lägga håret innan man kommer in eftersom desinfektionstvålen förstör håret. Jag vet inte om det är så många i min generation som lägger håret - eller permanentar. Dessutom står det att man inte kan operaras med infektion i kroppen eller om man fått ett sår, men inte ett ord vad man ska göra om man har oturen att få mens just då. Vad gör man då?

Jag är inte ett dugg orolig över operationen men däremot över tanken att inte få opereras.


Tänk att inte behöva gå omkring med denna värk! Vilken lättnad.


Jag var förresten till försäkringskassans handläggare igår. Det gick bra. Det var en trevlig tjej, ett år äldre än mig. Hon hade arbetat som arbetsterapeft och hon var förfärad över hur jag har blivit bemött av vårdcentralen i Husum. Det är tydligen mycket som jag har rätt till som jag inte ens fått eller ens fått en remiss för. Som till exempel hjälpmedel för att klara vardagen. Hon tyckte att det var det värsta hon hört på länge. Riktigt upprörd var hon.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards