Alla inlägg den 24 oktober 2009

Av Camilla Edlund - 24 oktober 2009 13:56

Fler bilder finns på min hemsida under fliken "Berta".     

Av Camilla Edlund - 24 oktober 2009 13:47

Nu äntligen har jag kommit iväg till Umeå och hälsat på Berta (och Anna-Lena). Berta verkar trivas hur bra som helst. Hon stod ute i hagen med de andra hästarna när jag kom och jag fick locka med äpplen och morötter för att hon skulle komma. Hmm... Nu står man långt ner på poppislistan.


Anna-Lena satte sig i alla fall upp och visade mig lite när hon red. Det såg jättefint ut även om man ser att Berta har det jobbigt att arbeta korrekt med höger bakben. Hon visade mig skänkelvikning och förvänd sluta (har jag för mig att det var). Det såg fint ut. Berta jobbade på hon och såg pigg ut.


Däremot har hon fått fruktansvärt mycket päls. Hon var som en raggsocka. Därför ska Anna-Lena eventuellt klippa Berta om hon får möjlighet.


Sedan var jag tvungen att skynda mig hem då vi skulle få besök klockan ett. Det var då ett evinnerligt stressande hela tiden. Suck.


Tog några bilder på Berta. Det blev lite varierande kvalité. Ljuset var inte det bästa och jag var ringrostig. Men man ser i alla fall hur mycket päls hon fått och så ser man musklerna hon fått. Hon ser lite mer senig ut nu med långa muskler istället för den där Belgian Blue-looken hon sprang omkring med förut. Ha ha ha

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards