Alla inlägg den 2 juli 2009

Av Camilla Edlund - 2 juli 2009 21:07

I dag har det blivit att jag varit ute i stallet och tittat till fölet. De fick komma ut i hagen klockan nio på morgonen och det var full fräs redan från början. Fölet är väldigt mycket fart i och är helt utan bekymmer. Mer bekymmersamt är det för en annan eftersom fölet ännu så länge inte har någon som helst respekt för stängseltråden. Inte har vi hunnit sätta ström där heller så jag fick stå vakt och sjasa bort den när den kom för nära tråden. Det blev en kul lek tyckte fölet. Suck. Efter två timmar fick de gå in igen och då åkte jag hem och la mig framför tv'n och sov ett par timmar.


Åkte sedan ut till stallet igen vid fyratiden och släppte ut dem igen. Nu fick de vara ute till klockan sju. Veronica kom strax före klockan sex så vi var båda två där. Hon longerade Amie lite också medan jag var inne i stallet och klappade fölet.

Gissa om jag börjar vara brun nu efter all den här tiden utomhus. Jag har ganska svårt för att få färg så jag tar tillvara på varje stund och nu passar det ju bra. I morgon ska det bli svalare ute och kanske till och med regn. Då får jag klä på mig.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards