Alla inlägg den 29 juli 2009

Av Camilla Edlund - 29 juli 2009 21:30

Nu är snart min långa semester över och jag börjar få panik. Jag har inte gjort någonting den här semestern. Inte resten av familjen heller om man inte räknar in Joakim som på egen hand tog sig till Stockholm. Men vi andra har inte gjort något. Mest synd tycker jag om Sara som har kompisar som åkt hit och dit och hon har suttit fast här i Husum.

Jag har inte varit i Ullånger så mycket som jag tänkt heller. Åker jag dit får jag dåligt samvete över att jag lämnar hästen. Är jag hemma och tar hand om hästen får jag dåligt samvete över att jag inte är i Ullånger. Mission impossible. Och nu är semestern snart slut. Jag har alltså inte gjort någonting. Jag som hade tänkt sitta och göra min PIM 5 uppgift under regninga dagar har haft alla regnchanser i världen men sumpat dem.


Jag var i alla fall och tittade till hästarna mitt på dagen. Var ut i hagen och gick runt. Pratade med fölis lite och hon gnäggade så sött och kom springande mot mig men se det fick hon inte för Berta som genast ingrep och schasade iväg fölet. Det är väl en liten kamp om rangordningen och Berta ska se till att hon får sin chans att säga till fölet vad som man får göra och inte. Amie brydde sig faktiskt inte att fölis blev tillsagd av Berta. Jag trodde hon skulle reagera men det blev just inget.

Har fixat lite i vinterhagen och städat undan lite. Frustrerande att man inte kan göra mer än fast man vill. Nu gör jag bara små grejer som inte tar så lång tid. Jag hade ont i fyra dagar efter att vi stängde om hagen nu senast. Det gör jag inte om. Nu i alla fall. Det blev för många timmar på raken.

Av Camilla Edlund - 29 juli 2009 00:00

Läser att dräkterna som får simmarna att simma snabbare kommer att förbjudas från och med nyår. Det är det löjligaste jag hört på länge. Ska man börja förbjuda saker som får sport att utvecklas finns det många sporter och många saker som måste förbjudas.

Stavhopparnas stavar.

Skidåkarnas skidor (den nya bindningen, svikten, materialet).

100-meters löparnas snabba springskor (spikskor är väl som en simdräkt?).

Nya golfklubbor (vet inget om det men något säger mig att det utvecklas en del där eftersom det är så mycket pengar i den sporten).

Strömlinjeformade bilar i bilracing.

Listan kan göras mycket längre. Varför börja med simdräkter? Ge alla möjlighet att simma i sådana dräkter i stället . Speciella heat till exempel där alla tävlar i sånna där speciella dräkter.

Ska de förbjuda simmarnas löjliga små mössor också? De ger säker mindre vattenmotstånd än om man har hår. Åh, tänk om man rakar sig flintis - räknas det som doping nu då?


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards