Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Camilla Edlund - 4 augusti 2009 15:13

Så har jag varit på ortopeden. Det blev inte som jag förväntat mig precis. Jag hade laddat hela dagen med argument och hur jag skulle beskriva hur ont jag har det och så visade det sig att läkaren tittade mest på röntgenplåtarna pekade och visade varför det hade blivit som det har blivit och han var helt på det klara med att jag ska opereras. Jag behövde inte ens förklara något och undersökningen var den minst smärtsamma jag varit på. De brukar slita och dra i det där benet så fort jag går till läkaren men nu så behövde jag bara visa genom att vicka benet fram och tillbaka.


Genom röntgenbliderna så visade i alla fall läkaren att min höftbenskula är deformerad (något jag tydligen är född med) och genom att den inte är rund som en vanlig kula så har knölen på kulan nött hål på det skyddande lagret och sedan gått ner till benlagret. Jag hade inte kunnat göra något för att förhindra att det skulle bli så här.


Jag frågade däremot om de olika operationsmetoderna som finns. Jag har ju läst på lite och de gör ju en mildare variant i Umeå där de bara byter ut kulan, men det sa den här läkaren att det fortfarande bara var på experimentstadiet och att det var en osäkrare metod. Tja, vad ska jag säga? Jag vet ju inte. Däremot ska jag sanna mina ord ringa upp på ortopeden och ställa lite frågor. Klart läkaren i Ö-vik är mer för den metod han ska utföra. Hmm...


I kväll kommer hovslagaren.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards