Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Camilla Edlund - 4 mars 2010 19:19

I dag har det varit full fart hela dagen. Började med att släppa ut hästarna tidigt och åka upp på APT på jobbet. Sedan var det full huggning hela dagen och jag avslutade med ett VFU-besök i Hemling. Mycket spring blev det.


På kvällen följde Sara med mig ut till stallet och hjälpte mig att ta in hästarna. Jag tog ut Berta en stund och longerade henne. Veronica red ju i går och jag tänkte röra på henne så hon inte blir stel. Körde lite ledarskapsövningar också. Hon var lite okoncentrerad men det blev bättre efter jag fått henne att följa mina komandon ett tag.

Jag kör inte ledarskapsövningar för att hon är dum på något sätt. Nej, det är ett sätt som jag använder för att få en bra relation med hästen och att de blir följsamma och uppmärksamma mot den som hanterar dem. Det fungerar alltid bra. Nu när jag inte rider så mycket måste jag ju hitta på något för att aktivera henne.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards