Alla inlägg den 7 mars 2010

Av Camilla Edlund - 7 mars 2010 15:28

I dag var det min morgon att släppa ut. Åkte dit halv sju och släppte ut i vanlig ordning. När jag skulle mocka hör jag ett brak ute och jag rusar ut för att se vad som står på. Det var Callizta som hade på något sätt fått ner översta brädan på grinden (bara ena sidan, andra sidan låg kvar i skållan) och sedan på något sätt hoppat över övertråden och tagit sig ut. En mycket orolig Amie stod på andra sidan och spejade. Callizta sprang runt lite och började klättra på snöhögen vid grindöppningen. Då sa jag, nej, nej och då tog hon helt sonika och hoppade tillbaka in i hagen över brädan som låg kvar på den sidan. Ett gigantiskt skutt från sittastående. Ja, hoppa kan hon ju i alla fall, men man får väl hoppas att hon inte lär sig att smita ut på det här sättet. Då blir vi olyckliga och måste ha typ tvåmeters staket.

Det blev till att laga staket och grindöppning igen. Sedan mockade jag klart, packade höpåsar och gjorde klart. Efter dryga två timmar åkte jag hem.


Hemma var det dags att fixa till huset. Vi ska få besök i dag av pappa och min syster samt syskonbarn. Dessutom har jag varit och handlat och lagat hemgjorda köttbullar till middagen. Fullt upp alltså.


På måndag är det sportlov.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards