Alla inlägg den 7 april 2010

Av Camilla Edlund - 7 april 2010 17:47

Då har man varit till Twilight zone...öh, nej ursäkta, jag menar till sjukhuset. Huset där tid inte existerar. Det började sådär. Jag fick gå och ta blodprover hos en sköterska. Jag är absolut inte spruträdd på något sätt och det var tur det. Maken till dålig provtagare har jag aldrig varit med om. Hon stack nålen ut och in och liksom gnuggade nålen fram och tillbaka inne i armen för att få ut blod. Som ett reslutat av detta har jag fått världens svullnad. Det rent av spränger och är en bubbla. Kommer att få jordens blåmärke där.

Sedan följde undersökning hos två läkare, röntgen och en massa väntande för att få svaret att det är en inflammation i muskelfästena runt höften och att jag ska äta en kur anti-inflammatoriska tabletter i ca 7 dagar + ta det lugnt + gå till en sjukgymnast för att träna musklerna för rätt belastning.


Fy fan vad det spränger i armen där hon stack mig. Kan knappt böja armjäveln. Kul att bli skadad av ett besök på sjukhuset.


ps) när jag sa att jag ville ha is för att dämpa svullnaden på armen så sa läkaren att is var för att dämpa smärta och inte svullnad. Jag nästan dog. Förtroendeingivande. 


Nu ska jag åka och ta in hästarna.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards