Alla inlägg den 12 april 2010

Av Camilla Edlund - 12 april 2010 20:16

Så var det måndag och påsklovet är slut. Dags för jobb igen. Förutom att jobba har jag hunnit med en hel del. Jag har tvättat, hämtat spån till Berta, handlat och lagat mat.


På kvällen när jag tog in hästarna blev det en hel del jobb. Det var konstigt när jag kom för det var bara Amie och Callizta vid grinden. Berta var borta. Panik. Jag tog in dem och gick sedan och letade reda på Berta som stod lite längre ner helt still. Någon hade rivit ner några staketpinnar som låg huller om buller såg jag när jag gick genom hagen. Jag blev skiträdd att det var Berta som gjort det och att hon var skadad. Men det visade sig sedan att det var Callizta som rivit ner dem och att Berta nog hade träningsvärk efter hårdkörningen efter vägen igår. Hon gick med trötta tunga steg in från hagen nämligen. Jag tog in Hawken och pysslade med hästarna. Kollade eventuella skador men alla var pigga och friska. Tog sedan och tog Berta på en skritt-tur efter vägen. Hon gick med långsamma steg. Typ två timmar senare åkte jag hem igen. Det tog lite längre tid än vad det brukar.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards