Alla inlägg den 16 april 2010

Av Camilla Edlund - 16 april 2010 20:03

I dag har jag taigt ut Berta på nersidan vägen och longerat henne i snön. Vi har ju inte ridit där på nersidan den här vintern så det var en hög plogvall att ta sig över innan man tog sig till lägdan och sedab hade det drivit en hel del så på vissa ställen var det ganska djup snö - typ ovanför knä på min. Det blev ganska jobbigt för mig att gå där men jag tog mig fram. Letade reda på ett ställe där det inte ver så djup snö och sedan longerade jag Berta. Det fick bara bli skritt och trav för det var ganska blött under snön. Vattnet stänkte runt hovarna när hon travade.


Men hon fick i alla fall röra på sig och hon var världens finaste och gulligaste häst. Nu har hon haft brunstperiod ett tag och nu går hon över i den där pigga fasen som hon brukar hamna i. Tur hon fick springa av sig i dag. Hon var rätt nöjd när vi gick in.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards