Alla inlägg den 17 juli 2010

Av Camilla Edlund - 17 juli 2010 17:37

I'm feeling hot, hot, hot.

Solen fortsätter att skina och jag känner mig het. Jag solbrände mig en hel del igår när jag var ute på havet hela dagen och det svider gott i skinnet.


I dag skulle det ha kommit en familj för att provrida Berta men på grund av lite en liten miss med tiden kommer de i morgon i stället. Jag hoppas det är lite svalare då för det har varit i varmaste laget för att rida idag.


Mycket brems har det varit i dag också så hästarna fick stå inne över dagen för att vila från alla insekterna. Jag tror de var väldigt tacksamma över det. Alla såg då glada och pigga ut när jag var och släppte ut dem igen nu klockan fem på eftermiddagen. Det blåser en del nu också så jag tror att de har det ganska bra.


På måndag ska stallet rengöras för sommaren. Då ska allt ut och sedan ska det skrubbas och desinfekteras innan allt kan ställas in igen. Lite jobbigt, men det brukar kännas bra när allt är klart.

Ovido - Quiz & Flashcards