Alla inlägg den 1 november 2008

Av Camilla Edlund - 1 november 2008 18:16

.. eller i det här fallet "mot Ullånger" mitt barndomshem. Vi var ju som sagt nämligen bjudna på fest hemma hos farsan så i dag skulle vi åka dit så tidigt som möjligt.

Jag släppte ut hästarna vid halv sju och jag hade tagit på mig ridbyxorna för jag hade planerat att rida en sväng på Berta. Det tog dock lite tid för det fanns just inget hö packat eller utlagt på morgonen så när jag hade slängt ut hästarna i hagen fick jag ställa mig och göra i ordning hö till hästarna i hagen. Dessutom packade jag påsar till dem att ha inne till kvällen och så att det skulle finnas att slänga ut ihagen på söndag. Det blev väl en fjorton påsar eller så innan jag kunde gå in och mocka. Rengjorde vattenhinkarna, fixade kraftfoder, fixade vatten i hagen (en hink) och grejade. Rätt vad det var hade klockan runnit iväg så mycket så det var bara att åka hem och äta frukost. Det blev ingen ridning.

När vi åkte i väg till Ullånger så åkte vi dessutom förbi  stallet och fyllde på hinken i hagen (som var tom!) och ställde dit ytterligare en hink. Stress, stress.


I Ullånger blev det en trevlig kväll. Det var lite stressigt att få till allt. Farsan och jag jobbade på i köket medan de andra tittade på hockeyn på tv. Sedan blev det god mat och musik. Vi slogs om att vara diskjockey. Jag gillar ny popmusik typ Rix fm, Ulf gillar hårdrock typ Metallica, farsan gillar musik med meningsfull text typ Mikael Wiehe, syrran gillar schlagermusik typ Östen med resten (eller Pontare), Roine gillar... typ Peps Pärsson, Joakim gillar Hip Hop och Sara gillar rock typ Nomy. Fattar ni vilka olika viljor det var. Om en satt och sjöng och var glad så var det minst en annan som satt och var butter och väntade på att få spela den musiksmak den gillade. Men det blev faktiskt roligt av alltihop och jag satt och skrattade så att jag fick ont i magen. Ja, herregud vilket gäng.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards