Alla inlägg den 23 november 2008

Av Camilla Edlund - 23 november 2008 07:03

Söndag, och i dag skulle en hösilagebal bli levererad som vi skulle ställa i hagen. Det tar en sån tid och energi att packa hö i påsar och lägga ut varje dag så nu satsar vi på att ha en bal i hagen tillsvidare. Det sparar vi en hel del tid på.


Appropå tid så tog det en hel del tid innan balen kom. Jag fick stå ute i smällkalla vintern med ilande blåst i 45 minuter och vänta. Jag ville inte gå in heller för jag ville stå ute på vägen och dirigera traktorn när den kom.

Efter en låååång väntan kom balen i alla fall och nu står den prydligt uppställd i hagen. Jag min nöt, tänkte inte riktigt klart så jag öppnade balen hela vägen uppifrån och ner. Det hade varit bättre om jag bara tagit bort halva övre delen så att det inte rasar ner så mycket hö på backen, men det kom jag att tänka på när jag väl hade gjort det.


Hade tänkt rida men jag frös så om tårna så jag åkte hem. Ulf hade sagt vi skulle städa hemma så jag trodde han väntade och var halvsur för att jag var borta så länge men när jag kom hem så skulle det inte alls städas. Det skulle han göra sedan sa han... hmpf... då stressade jag i onödan.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards