Alla inlägg den 14 november 2008

Av Camilla Edlund - 14 november 2008 18:53

I morse när jag öppnade stalldörren möttes jag av kaos. Berta hade fått upp dörren till sin box och sedan hade hon haft kalas i stor stil. De framlagda äpplena var uppätna, några kraftfoderburkar var öppnade, tömda och sedan mosade och Veronicas hinkar med lusern var utströdda över golvet. Hö som var packat i påsar var utrivna och allt var i en salig röra. Berta stod dock i sin box och halvsov. Jag sa inte ett ord utan tog bara på hästarna deras täcken och slängde ut dem i hagen. Skickade ett sms till Veronica och ställde mig sedan och städade järnet. Mockade, sopade och fixade så fort jag kunde och sedan gick jag ut till hästarna i hagen. Berta stod nere på trekanten och såg lite hängig ut. Man vet ju inte hur mycket hon fått i sig så det var till att försöka lyssna på magen (hörde inga ljud), försöka leda runt henne i hagen för att få igång magen och sedan var jag tvungen att åka hem. När jag åkte till jobbet åkte jag förbi stallet igen och då tyckte jag väl att hon såg lite piggare ut.

Efter jobbet åkte jag också förbi och tittade till Berta. Då stod hon uppe vid hösilaget men åt ingenting. Jag pratade med henne och klappade henne lite och innan jag for så gick hon iväg och pruppade en hel del. Då var magen igång i alla fall.


Veronica åkte och tog in hästarna på kvällen. Då kunde hon göra en bedömning av hur mycket Berta hade ätit för hon hade lite koll på hur mycket det var i hinkarna igår kväll.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards