Alla inlägg den 8 november 2008

Av Camilla Edlund - 8 november 2008 21:39

Man är lite mosig i dag... Åkte ut till stallet för att rida vid tolvtiden men började med att fylla upp lite höpåsar. Det tog emot ska jag säga. Ingen hit att böja sig framåt och packa för att sedan lyfta en tung påse. Gav upp efter en tretton påsar eller så och gav mig på att ta in vatten i stället. Fyllde med vattenslangens hjälp upp vatten i kannorna och i hinkarna i boxarna.

När jag stod och gjorde det kom Veronica. Vi hämtade hästarna och sadlade dem. Berta blev jätteglad och riktigt framåt när hon märkte att vi skulle ut på en skogstur i stället för en tråkig tur på någon utav lägdorna. Båda hästarna tyckte för den delen att det var roligt att göra något annorlunda.

Efter vi varit ute i skogen gick vi in på Gillis lägda för att trimma lite där. Vi bytte häst och jag satte mig upp på Amie och Veronica tog Berta. Amie var trevlig att rida och hon gick ganska bra emellanåt. Det känns helt otroligt att jag bara för drygt ett år sedan tyckte att hon var lite svår att rida. Nu känns hon enkel och hon hjälper till ganska mycket så man behöver inte göra så mycket jobb själv.

Det lilla jag såg av när veronica red Berta så såg det hur fint ut som helst - emellanåt. Berta är lite bekväm och tar inte i hela tiden så då får Veronica vara på henne och kräva lite mer jobb.


Nu är jag riktigt trött. Man är ingen ungdom längre och fest två helger i rad tar på krafterna. Nu blir det kyrkbesök minst två helger på raken framöver. Ha ha ha. Gäsp.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards