Alla inlägg under juli 2009

Av Camilla Edlund - 12 juli 2009 21:16

I dag har det som sagt varit segt. Veronica är inte pigg och jag kände mig minst sagt seg. Nu tog jag och gjorde slag i saken och ringde en som jag känner som också rider och frågade om hon kunde tänka sig komma förbi och rida. Det ville hon så klockan sju i dag blev det att Jessica kom och red Berta. Hästen skötte sig exemplariskt (hon är ju snäll) och Jessica fick travhoppa ett litet hinder. Det gick bra. Hon ska komma igen och rida på tisdag om det inte kom något i mellan.

Sicken tur jag hade som fick någon som red Berta.

Av Camilla Edlund - 12 juli 2009 15:01

I dga har jag legat raklång mest hela dagen och vilat höften. Jag var helt slutkörd efter gårdagen. Man tycker inte att man gör så mycket (målade och isolerade bara) men att stå och gå tar på ganska mycket.


Nästa helg är det som sagt tävling på ÖOR. Veronica är uppsatt som funktionär eftersom hon varit med och tränat för Per D. Jag är inte så emot att man måste ställa upp som funktionär. Tvärtom är det bra att man ställer upp för klubben men någonstans är det ändå lite konstigt. Det är inte enkelt att rida och tävla. Tvärtom tar det på ganska mycket och att då samma dag som man tävlar måste ställa upp och arbeta känns lite konstigt. Inte har då jag sett Karolina Kluft ställa upp som funktionär mellan sina klasser när hon var som mest framgångsrik som 7kampare. Inte behöver hockeykillarna i Modo på sin halvleksrast springa upp i cafererian och sälja öl eller kränga mackor. Inte heller sitter de och kör ismaskinen. Men i hästsporten kan en person tävla i en klass för att sedan gå ut och sladda banan i nästa stund. (Jag har sett det med egna ögon i Umeå bla.).

Nu blir det väl så att Anna-Lena får tävla Berta istället på grund av vissa omständigheter så det kommer väl att ordna sig. Men tänk på alla de andra som ska tävla och vara funktionärer. Gud, vad slitsamt. Det här är ju ändå en tävling på lokal/nationell nivå.

Jag är som sagt inte emot att ställa upp, men man önskar det fanns ett annat alternativ. Hur vet jag inte. Jag vet att man kan betala för att inte behöva ställa upp som funktionär men det är kanske inte så bra det heller för då blir det ju tillslut så få funktionärer så några få måste göra många insatser. Det känns inte så långsiktigt.

Skulle man kunna erbjuda ut funktionärsjobb till sommarlediga ungdomar? Annonsera i lokalblaskan eller så? Om folk betalar för att slippa ställa upp så borde de pengar det genererar kunna användas till att betala andra att göra ett jobb. Eller? Måste man betala arbetsgivaravgifter då? Men för 70:- i timmen borde det väl finnas några ungdomar som vill ställa upp? Arbetar de i 8 timmar så blir det 560 kr. Det är väl inte illa för en dags arbete.

Av Camilla Edlund - 11 juli 2009 07:52

Jag har förresten fått tid på sjukhuset. Det blir att jag får träffa läkaren den 4/8 klockan 13:45. Det står i pappren att om det blir bestämt att man ska operera så kan besöket ta lång tid för då ska man till anestesimottagningen och träffa dem också. Hoppsan. Går det så fort?

Av Camilla Edlund - 11 juli 2009 07:41

I går regnade det hela dagen i stort sett. Nu är marken vattensjuk på sina ställen och det blir lerigt i hagarna där hästarna går mycket. Trist.

Jag ahde tänkt motionera Berta i går kväll men det gick inte på grund av vädret. Det regnade hela kvällen och jag hade tänkt tömköra på lägdan men det hade nog blivit ganska många märken av det. Typiskt. På lördag ska Berta tävla på ÖOR. Hon är inte så förberedd som man skulle önska men å andra sidan har hon bra grundkondition så det kommer förhoppningsvis att gå bra.


I dag åker jag till Ullånger och fixar med friggan igen. Ulf ska lägga golvet och sätta in dörren. Hoppas det går bra.

Av Camilla Edlund - 10 juli 2009 16:10

Det ser precis ut som fölis bläs. Det tycker jag är lite kul.

Av Camilla Edlund - 10 juli 2009 12:38

I dag har vi besiktat transporten. Bromsarna var helt perfekta men det var lite fel på hjulaxlarna (eller var det balken?). Nu ska vi fixa till dem och sedan sälja vagnen. Ulf vill ha en transport som man inte behöver göra något på utan är bara att köra.


Någon som är intresserad av en transport?

Av Camilla Edlund - 9 juli 2009 12:32

I dag åkte jag till Ullånger för att måla friggan invändigt. Pappa klagade på yrsel redan när jag kom och det blev inte bättre eftersom dagen gick. Vid tre åkte han ner till vårdcentralen och när han kom tillbaka var det för att samla ihop grejerna och åka in till sjukhuset. Det var bara för mig att måla på det snabbaste jag kunde så att jag kunde skjutsa upp honom. Det blev säkert jätteslarvigt, men vad skulle jag göra? Sedan susade han och jag upp till akuten i Ö-vik. Där blev vi sittande till  klockan 23 så då tog vi och åkte upp till Husum. Jag kom i säng strax efter tolv.

Som tur var hittade de inga fel på pappa mer än att han skulle dra ner på en medicin. Det var ju tur.

Av Camilla Edlund - 8 juli 2009 18:27

I dag är det på dagen en vecka sedan lilla fölet föddes. Konstigt nog känns det längre sedan. Vet inte varför. Fölis har inte fått något namn ännu men Veronica sitter och funderar. Svårt det där med namn. Det ska låta snyggt och vara enkelt att säga. Helst ska det passa personligheten också. Vår katt är döpt till Sprite (efter drickan) men kallas numera bara "Gubben". Det passade liksom bättre. Han är en gubbe!

Eftersom det är onsdag är det alltså dags för byggslaget på tv3. Blir spännande att se.

Efter gårdagens skyfall har Veronica varit på ÖoB och köpt ett täcke för hundar (min idé). Det ska ju regna nu framöver och då kan man slänga på ett litet täcke så den inte blir så blöt och att man måste ha dem inne så mycket. Det kanske är fjantigt och onödigt men det känns i alla fall bättre. Fölet blir ju dessutom van vid att ha saker på kroppen och det är ju inte helt fel. Hoppas det passar bara.

Veronica ska rida Berta i kväll. Hoppas det går bra.

Jag ska släppa ut dem i morgon bitti och sedan ska jag åka till Ullånger och måla mitt över dagen. Vi ska även dit på lördag och lägga golv och sådant. Då åker vi nog mitt på dagen och stannar längre på kvällen.


Sara har varit sjuk i en vecka nu. Hon har hostat och haft ont i örat. Det har varit min skräck att bli smittad för jag hatar att ha ont i örat men nu verkar det inte bättre än att det har kört igång. Jag har ont i halsen och det värker i höger öra. Kul. Not.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards