Alla inlägg under april 2010

Ops

Av Camilla Edlund - 6 april 2010 10:59

Ringde sjukhuset i dag och berättade om mina symptom på den opererade höften. Jag har inte skrivit så mycket om det här eftersom jag hatar att prata om beneländet och jag hatar att beklaga mig. Jag har haft ont där ett tag nämligen. Det lät inte bra sa de på sjukhuset och jag fick tid där i morgon klockan 13:00. Skit. De trodde det kunde vara överansträngning men det kunde också vara en infektion. Skit. Det luktar sjukskrivning igen. Det kommer inte att förvåna mig. Skit.

Av Camilla Edlund - 6 april 2010 09:17

Få se här nu.... vad var det som var bra med snö? Jag måste påminna mig själv. Det ser renare ut, vi kan rida på ridbanan.... gaaah, nej, nu är man less, less, less på snö. Vem är ansvarig för denna nederbörd? Jag vill veta vem som är syndabock så jag kan starta ett upprop med en facebookgrupp, namninsamling mm. Typ vid 500 medlemmar lovar vädret att tina bort snön i Örnsköldsvik. Vilken succé det skulle bli.


Det känns som att jag håller på att bli förkyld igen. Jäkla skit.


Nu är min annons på Berta på sidan två igen på hästnet. Nu har alla uppdaterat sina annonser. Det är nämligen typ samma hästar i annonserna hela tiden som görs om. Där ser man. Ytterligare en erfarenhet. Vad man vet lite.



Av Camilla Edlund - 5 april 2010 17:18

Nu har Arga Snickaren börjat igen. Ett program jag äääälskar. Senaste programmet var hysteriskt med pappan som prioriterade utsikten över havet före sina barn.

Jag har aldrig förstått det där med utsikt. Man kastar väl bara ett öga ut genom fönstret någon gång ibland? Min pappas hus har utsikt över två sjöar och en massa berg. Min stuga har samma utsikt men det är då inget jag står och tittar på. Gud så onödigt.


Här är avsnittet.

http://www.kanal5play.se/program/play/argasnickaren-s03e01


Lustigt i alla fall att killen som äger huset tror att de ska göra som han vill. I så fall hade han väl kunna hyra egen personal?

Av Camilla Edlund - 5 april 2010 12:03

I dag har jag haft fullt upp. Utsläpp på morgonen och sedan vid tiosnåret åkte jag ut till stallet igen. Då kom några bekanta till Veronica med två barn i 8-10 årsåldern som skulle rida. De har ridit där förut med aldrig på Berta. Nu fick de sitta upp på varsin häst och rida runt i skritt, trav och galopp. Det gick jättebra. Jag var lite lur på hur Berta skulle reagera men hon var snäll. Hon var pigg, men snäll. Tur det. Efter de ridit satte Veronica sig upp på Berta och hoppade några språng. Avslutade på 90 cm. Såg fint ut även fast Berta var superpigg och verkligen satsade allt mot hindren. Sedan hoppade hon Amie också och de slutade också på 90 cm. Såg lika fint ut. Jag är förstås superglad för nu har Berta blivit riden och motionerad i dag igen. Nu ska hon vaccineras i veckan så då får hon ta det lugnt några dagar.

Av Camilla Edlund - 3 april 2010 19:21

Åkte från Ullånger vid tiosnåret och satte kosan mot Ikea och Sundsvall. Jag hade gärna åkt tidigare men Sara och hennes kompis skulle vakna och sminka sig innan vi kunde åka. Det tog lååång tid. Helst det sista. Hjälpte farsan att ta ner julgardinerna (!) och sätta upp lämpliga sommargardiner medan jag väntade på att de skulle bli klara.


Det var inte så mycket folk i Birsta som man skulle kunna tro. Folk har väl åkt till fjälls och sånt i stället. Jag gick genom Ikea två gånger och handlade lite grejer till stugan och lite andra småsaker. Tittade lite på kläder sedan men det blev inget köp. Jag hade liksom ingen inspiration. Dessutom tycker inte jag att det hunnit komma så mycket vårnyheter ännu. Det är mest samma gamla kläder som man sett förut.


På vägen hem stannade vi på Dollarstore i Härnösand. Sara och hennes kompis ville det. Där fyndade de sminkpenslar (!) och sådant.


Sedan var det bara att susa hem och åka ut till stallet för att ta in hästarna och klappa Berta. Veronica hade ridit Berta. Hu, jag får nästan dåligt samvete eftersom jag vet vilka fullspäckade dagar hon har, men det var guld värt. Hon hade travat och galopperat efter vägen. Finns nog inte så många andra ställen att rida på nu när det töar så mycket. Får se vad jag kan hitta på i motionsväg framöver.

Av Camilla Edlund - 2 april 2010 20:34

Släppte ut hästarna tidigt på morgonen,typ klockan sex. Var klar ungefär halv åtta då jag åkte hem, duschade, väckte barnen och styrde upp verksamheten. Efter elva åkte vi till Ullånger. Var först och lade ut lunch-hö i hagen.


I Ullånger åkte vi till stugan. Sara och hennes kompis som följde med tog och åkte skoter. Min syster och hennes karl var med och körde också så de var inte ute själva. Tungt om man kör fast i den här blötsnön och är ensam.


Sedan blev det att städa stugan och därefter Åkte vi till Hotell Höga Kusten och åt middag.

Morsan och Hasse kom förbi stugan så jag fick bjuda på kaffe. Nu sitter jag med farsan och tittar på Så ska det låta. Tittar typ aldrig annars så det var lite intressant att se de som är med.

Av Camilla Edlund - 1 april 2010 19:13

I dag har det töat en massa. Det är som att köra på gungfly när man ska köra ut till stallet. Det är inte alltid man åker i den riktining som man styr om man säger så. Läskigt.


I kväll när jag tog in hästarna packade jag lite höpåsar och sedan tog jag och gick en promenad efter vägen med Berta. Det tyckte hon var kul. Tittade på allt som tinat fram efter vägen och såg väldigt nöjd ut. Pigg och busig liksom. Men jag säger då det att Berta går "fot" bättre än någon hund jag ägt. Aldrig att hon lämnar min sida, utan hon går i min (otroligt lusiga) takt. Imponerande. Nu har jag fått den "hund" i lydnad som jag alltid ville ha. Ha ha ha.


I morgon är jag bjuden på middag i Ullånger. Ulf jobbar så jag får se vilka som kommer med på den här påskmiddagen. Vi ska sova över i min stuga hade jag tänkt.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards