Alla inlägg den 6 mars 2008

Av Camilla Edlund - 6 mars 2008 04:32

Vi åkte iväg till Vännäs vid åtta på morgonen för Veronica skulle rida i första gruppen som skulle rida klockan elva. Det gick ganska bra att köra än fast vi åkte över Gräsmyr och vägen inte var den bästa.

Klockan halv fyra var det dags för Berta och det var nog bra att hon fick stå och vänta ett par timmar för hon var stressad och orolig av att vara på ett nytt ställe. Jag hade lite ågren över hur det skulle gå att rida men det gick bra. Jag filmade så filmen finns klippt och klar på min menyrad på hemsidan.

Veronica sa till Erik att Bera var helt grön i ridningen så hon fick rida fram för sig medan de andra fick lite instruktioner. Berta var snäll men lite spänd i början. Det släppte dock efter ett tag när hon fick börja hoppa.

Det var roligt att se Berta i ett sammanhang. Man blir lite hemmablind när hon går bara här hemma, men jag tyckte att hon såg helt okej ut och att hon skötte sig bra. Sedan gör det väl lite att Veronica rider henne väldigt bra och att de ser ut att trivas ihop.

Efter ridningen svampade vi av Berta och gjorde allt klart för kvällen. På grund av att hon var så spänd (i stallet-inte i ridhuset konstigt nog) så svettades hon en hel del under dagen och jag försökte få i henne vatten på alla sätt, men det var svårt. Jag försökte med betfor, bytte vatten flera gånger så det skulle vara fräscht men det var svårt. Hon ville inte äta eller dricka.


På kvällen åkte vi hem till Anna-Lena och sov där. Hon har nyss köpt hus och det var jättefint. Det var ett stort hus som såg väldigt fräscht ut samt ett stall med plats för sju hästar tror jag det var. Det var utrymmen överallt verkade det som. Där åt vi sedan i alla fall en god middag och tittade på det som var filmat från dagen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards